Stockholm Rekrytering

Ekonomiassistent/Accounting Assistant till SAM Nordic

Vill du tillhöra ett företag med stolta och engagerade medarbetare vars vision är en värld utan cancer och att bidra till att patienter i hela Europa får möjlighet till den bästa tänkbara vården? Brinner du för att arbeta med siffror och vill vara med på en utvecklingsresa med ett bolag som ständigt växer? Sök då tjänsten som Ekonomiassistent/Accounting Assistant på SAM Nordic!

Om SAM Nordic
SAM Nordic är det lilla läkemedelsföretaget med de stora ambitionerna. I över 25 år har de distribuerat innovativa, radioaktiva läkemedel för diagnostik och terapi inom cancervården. Företaget är verksamt i hela Norden samt i Baltikum och Nederländerna och deras samarbetspartners och leverantörer finns över hela världen. Huvudkontoret ligger i Nacka Strand utanför Stockholm och idag arbetar 28 personer på företaget. De flesta medarbetarna finns i Sverige men personal finns även i Danmark, Finland och Norge. SAM Nordic befinner sig i en stark tillväxtfas och räknar med ytterligare medarbetartillskott till företaget de närmaste åren. Deras vision är en värld utan cancer och att bidra till att patienter i Europa får den bästa tänkbara vården, genom att göra medicinska innovationer tillgängliga för alla. Läs mer om SAM Nordic här.

 

Om rollen
I rollen som Ekonomiassistent/Accounting Assistant på SAM Nordic får du möjlighet att jobba med alla delar inom ekonomiområdet, exempelvis kommer du vara delaktig vid månadsboksluten och avstämningar och eftersom det är ett litet bolag så är du beredd att hjälpa till där det behövs. Ekonomiavdelningen består av en Accounting Manager och en Business Controller som samtliga rapporterar till VD. I denna roll har du möjlighet att arbeta remote, men vi ser även att du är på plats på vår mötesplats i Nacka några dagar i veckan.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Löpande bokföring
  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra
  • Fakturering
  • Avstämning vid månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Rapportering till SCB

Om dig
Du som söker har ett par års praktisk erfarenhet av ekonomiarbete och du har även en utbildning inom ekonomi på en gymnasial- eller högskolenivå. Vi tror att du har jobbat i en ekonomifunktion på ett mindre bolag och har därmed fått hela bredden och förstår reskontra, redovisning och rapportering och ett plus är om du har erfarenhet av systemstödsbiten eller implementering av nya system. Du har erfarenhet från ett eller flera större affärssystem samt goda kunskaper i hela Officepaketet och då framför allt Excel. Eftersom SAM Nordic har många kunder som är verksamma utanför Sverige så är det ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska flytande.

Det är viktigt för oss att du ska trivas här, därför tror vi att du är ansvarstagande, engagerad och proaktiv. Vi är ett företag i tillväxt vilket innebär att du som person ska tycka om när man hittar lösningar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat för teamet och organisationen.

Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke på asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb