Solna Konsultuppdrag

Ekonomiassistent till kundreskontra för internationellt bolag.

Vill du bli en del av ett härligt kundreskontrateam? Vi önskar nu att tillsätta en spännande roll som ekonomiassistent på ett internationellt bolag i Stockholm.

Eqonomy söker nu för kunds räkning en engagerad ekonomiassistent till deras kundreskontrateam i Solna. Som ekonomiassistent ingår du i kundreskontrateamet som idag består av 7 personer. Bolaget erbjuder dig en spännande, modern och social arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Visionen är att bli branschens bästa servicebolag och vi ser gärna att just du är med på resan!

Huvudsakliga arbetsuppgifter 
Rollen som ekonomiassistent innefattar dagliga arbetsuppgifter som bl.a. består av placering av inbetalningar, kravhantering, avstämningar, utredningar, analysarbete och faktureringsarbete.

Kompetenskrav   

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
  • Erfarenhet från en reskontraavdelning med större volymer.
  • God datorvana, goda kunskaper i Officepaketet. 
  • Erfarenhet av kredit-hantering/handläggning är meriterande. Även erfarenhet i system som Unit4, IFS eller SAP är meriterande. 
  • Goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska. 

Personliga egenskaper 
Som person är du affärsmannamässig och positiv. Du har sinne för detaljer, är strukturerad och noggrann. Vi ser gärna att du är driftig och tar egna initiativ. Då företaget är en servicefunktion mot kunder och ut mot organisationen är det till en fördel om du är en social person som trivs med att ha mycket kontakt med kunder och kollegor via telefon och e-post.

Anställningsform, omfattning, placeringsort  
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/Eqonomy och uppdragsperioden är 6 månader, heltid med placering i Solna. Vid rätt person finns goda möjligheter till fast anställning hos kund.

Vid frågor vänligen kontakta Matilda Zimdahl, 076 620 29 84.
Urvalsarbetet sker löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

När du blir en av oss

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Sök idag!

För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!  

Förmåner

  • Friskvård
  • Förmånsbil
  • Karriärmöjligheter

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb