Social Media Specialist till Attendo

Ditt uppdrag
Du kommer att vara en del av marknadsavdelningen, som består av ett flertal dedikerade medarbetare som arbetar med försäljning, marknadsföring, webbutveckling, kundinsikter, apputveckling, anbud och avtal. Dessutom kommer du att samarbeta nära kommunikationsavdelningen för att skapa berättelser och innehåll. Du kommer ansvara för Attendos närvaro i sociala medier, både organiskt och sponsrat innehåll. I ansvaret ligger att säkerställa att de sociala plattformarna kompletterar och stärker varandra, i syfte att stötta Attendos övergripande affärsmål och önskade position.
I din roll kommer du att få möjlighet att:
Ha en spännande och ansvarsfull befattning med utmärkta möjligheter att utveckla kommunikationen med våra kunder och stärka varumärket. Tillbringa mycket tid ute i fältet för att hitta unika och berörande berättelser från möten med människor i våra olika verksamheter. Som specialist inom sociala medier kommer du att spela en nyckelroll i att hjälpa kunderna att hitta rätt omsorg. Du kommer även att hjälpa medarbetarna att jobba med social selling på bland annat LinkedIn.
Ditt ansvarsområde kommer inkludera:
- Att öka Attendos närvaro och följare i sociala medier.
- Att utarbeta anpassade strategier för sociala medier som kopplar samman med verksamhetsplaner och övergripande mål.
- Planera och optimera marknadsföringskampanjer i sociala medier, samt utvärdera och följa upp resultaten.
- Skapa berättelser baserat på dina egna möten med människor inom Attendo.
- Förmedla företagets aktiviteter utåt och skapa engagerande innehåll och texter.
- Hantera plattformar som Facebook, Instagram och LinkedIn för att skapa berättelser som bygger Attendos varumärke.
- Utbilda Attendos medarbetare inom sociala medier och marknadsföring, samt identifiera hur berättelser lyftas fram hos de olika enheterna.
Vi letar efter dig som:
- Har erfarenhet av CMS-system, antingen genom studier, egna projekt eller tidigare arbeten.
- Är skicklig på att skapa text och innehåll utifrån målgruppers specifika beteende och behov.
- Har en stark förståelse för sociala medier och sponsrad annonsering.
- Är en fena på att arbeta med social selling och Linkedin.
- Besitter kunskap om och förståelse för bildhantering.
- Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att genomföra intervjuer och skapa reportage.
- God kunskap inom Episerver, Photoshop, SEO, Facebook Ads och Google Analytics.
- Erfarenhet av professionell fotografering och att filma.
Personlighetsmässigt är du en lagspelare med stark samarbetsförmåga och en proaktiv inställning till att ta ansvar för dina uppgifter. Du är nyfiken och tycker om att hitta lösningar och besitter en ”can do”-attityd. Dessutom är du en kommunikativ och initiativrik person med ett stort intresse för digital kommunikation.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se
Välkommen med din ansökan!