Cookie-inställningar Vår webbplats använder cookies för att webbplatsen ska fungera korrekt och för att din användarupplevelse ska bli ännu bättre. Du kan läsa mer om dem samt konfigurera dina inställningar
Skip to content

Ekonomiassistent till börsnoterad koncern

Stockholm
Ansök senast 31 Jan 2023
Vi söker nu en positiv och lösningsorienterad ekonomiassistent inom kund och leverantörsreskontra som vill ta sig an ett riktigt spännande konsultuppdrag i centrala Stockholm!

Just nu söker vi en ekonomiassistent som vill ta sig an ett spännande uppdrag inom kund och leverantörsreskontra till en expansiv börsnoterad koncern.

Konsultuppdraget är på heltid och förväntas pågå i cirka 4-6 månader. Vi ser helst att du kan starta uppdraget i mitten på december.

Bolaget sitter i nya nyrenoverade lokaler på Östermalm i centrala Stockholm.

I rollen kommer du att bli del av ett härligt och sammansvetsat team på reskontran och du kommer att rapportera till reskontrachefen.

Ansvarsområden

Som ekonomiassistent kommer du ansvara för bolagets kund- och leverantörsflöde utifrån gällande attest- och kreditpolicy för koncernen.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

· Kundreskontraarbete

· In – och utbetalningar

· Påminnelse och inkassohantering

· Avstämningar av balanskonton

· Avstämningar vid bokslut

· Leverantörsreskontraarbete

· Kontering och hantering av leverantörsfakturor i fakturasystemet Centsoft

· Leverantörsbetalningar

· Support till verksamheten internt

Din bakgrund

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och med kund- och leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper i hela Officepaketet med fokus på Excel samt god förståelse av flödet på en ekonomiavdelning.
God förståelse av engelska i tal och skrift är önskvärt.

Som person är du glad, driven och positiv. Det är viktigt att du trivs i ett tillväxtbolag med föränderlig miljö och expansion och tycker om att dels ha ett eget ansvarsområde men också vara en del av en grupp. I rollen som ekonomiassistent är du noggrann och strukturerad samt mycket lösningsorienterad.

Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta gärna mig Matilda Zimdahl, Matilda.Zimdahl@eqonomy.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal

Liknande jobb