Rekrytering

Senior lönespecialist med systemutvecklingsansvar

Kesko AB befinner sig på en spännande förändringsresa! Från att vara flera mindre bolag bygger vi successivt ett gemensamt bolag ”Kesko AB” med en företagskultur och med tre starka varumärken ”K-Rauta”, ”K-bygg” och ”Onninen”.

För att stötta i denna förändringsresa moderniserar och effektiviserar vi även vår HR & Lön organisation, där lönehanteringen är en viktig pusselbit.

Vill Du vara med? Tycker du om att påverka och ta ansvar? Har du djup erfarenhet från löneadministrativt arbete samt ett brinnande intresse för effektivisering och systemutveckling tror vi att detta kan vara en mycket intressant tjänst för dig.

Om tjänsten

Vi är ca 1400 medarbetare, fördelat på ca 30% tjänstemän och 70% kollektivanställda. Vi är kollektivavtalsanslutna och våra verksamheter finns spridda i hela Sverige med huvudkontor i Kista. Vår lönehantering är idag till hälften out-scourcad och till hälften in-house. Vår målsättning är att från 1 januari 2021 hantera alla våra löner in-house. Tjänsten rapporterar direkt till HR direktören.

Basen i tjänsten är att arbeta med hela löneutbetalningsprocessen från ax till limpa. Utöver det ligger det ett ansvar att löpande utveckla, uppgradera och uppdatera våra lön/HR system så att dessa alltid stödjer lönearbetet utifrån gällande lagar, regler, kollektivavtal och interna policyer. Ansvaret ligger också att få vår Lön & HR mastersystem att effektivt uppdatera andra system där HR masterdata behövs. Under hösten ligger fokus parallellt med löneutbetalningen på att delta i projektet att inscourca lönerna, då denna roll, och kompetensen kopplat till rollen, är avgörande för att vi ska utvecklas.

Tjänsten är lokaliserad till vårt Huvudkontor i Kista, Stockholm.

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss måste du tycka om att arbeta med och i förändring samtidigt som du metodiskt arbetar mot våra uppsatta mål.

Du tycker att det roligt att arbeta med själva hantverket kopplat till att ”betala ut lön”. Du har arbetat minst 5 år med löneadministration och det är meriterande om du har en YH-utbildning inom lön. Vi ser helst att du arbetat i ett medelstort företag, gärna med utländska ägare. Du ha erfarenhet av arbete i Hogia+ och Flex HRM. Dina kunskaper inom excel och office programmet är mycket goda. Du har tidigare haft någon form av systemansvar/jobbat med systemutveckling. Har du tidigare varit med at ”hämta hem lönerna ” är det mycket meriterande. Erfarenhet av ekonomi/bokföring samt SAP HR moduler och SAP lön ä ett stort plus men inget krav

Som person är du driven, noggrann, systematisk och har en analytisk förmåga. Du kan se vart vi är på väg och förstår därför vad vi behöver göra här och nu. Det är naturligt för dig att ta fullt ansvar inom ditt område och du står stabilt även i blåsiga situationer samt vid korta deadlines. Du tycker om förändringar och arbetar kontinuerligt för att hitta möjligheter till effektivisering. Du är en viktig länk i detta förändringsarbete och tillsammans med de andra i teamet har ni en avgörande och viktig roll. För att lyckas behöver du vara duktigt på att kommunicera och samarbeta med andra.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paul Shipley på paul.shipley@wise.se

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 31:e augusti och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb