Solna Rekrytering

Lönekoordinator till Linde Gas Ab

Har du lönekompetens och vill arbeta bredare i en internationell miljö? Tycker du om att ta dig an nya arbetsuppgifter och att ta ansvar? Är du kommunikativ och tycker om att ha många kontaktytor, då är kanske detta rollen för dig.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Linde Gas AB har tagit beslutet att outsourca sina ca 800 löner. Detta är ett projekt som kommer att genomföras under hösten och vintern 2020. Som lönekoordinator kommer du att ha en betydande roll i detta projekt och har möjlighet att vara med och påverka detta arbete. Du kommer sedan att vara huvudkontaktperson och koordinera de outsourcade lönerna gentemot outsourcingleverantören. Du kommer att vara involverad i diverse frågor kring lön och lönehantering. Utöver lön så kommer du även att vara involverad i andra HR uppgifter och projekt.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

  • Ta fram underlag för lönehanteringen
  • Hantera tidrapportering och reseräkningar
  • Ansvara för tidrapporteringssystemet
  • Utbilda chefer och anställda i nya tidrapporteringssystemet och lönesystemet
  • Reda ut eventuella problem efter implementationen (både lön och systemfrågor)
  • Hantera ordernummer och fakturor för HR
  • Supportera i Comp & Ben frågor såsom administration av pension, förmåner och liknande
  • Utveckla och förbättra lönepolicys och processer i enlighet med lagar och bestämmelser
  • Förbättra HR och löneprocesser för bättre service

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet från att ha koordinerat lön och har minst ett års erfarenhet av lönearbete. Du har god systemvana och intresse och du är duktig på Excel. Erfarenhet av att ha arbetat med tidrapporteringssystem är också till fördel. Löneutbildning är meriterande och har du erfarenhet från liknande roll så är det också ett stort plus. Då vi är en internationell organisation kommer du att behöva kommunicera även på engelska.

Som person är du kommunikativ, pedagogisk och kan ta olika personligheter och skapa bra relationer. Du är service minded och kan förklara och förebygga problem. Du är en ”doer” och ser till att saker blir gjorda och är bra på att planera ditt arbete. Du tar ansvar, är noggrann, strukturerad och har hög integritet.

Erbjudande

Här kommer du till ett stabilt företag med lång historia. Då rollen är ny så har du möjlighet att forma den och utvecklas med den. Det finns goda möjlighet att ta initiativ och få pröva på olika saker. Det finns mycket kunskap och kompetens inom företaget och det är en internationell arbetsplats med bra anställningsförmåner.

Om Linde, tidigare AGA Gas AB

Linde, hette tidigare Aga Gas och är det ledande gasbolaget i Norden och Baltikum och den självklara samarbetspartnern för företag inom många olika branscher. Vi har ett omfattande utbud av produkter, tjänster och teknisk support för industri- och specialgaser. För konsumenter erbjuder vi gasol- och mineralvattenprodukter. Vi tillverkar och tillhandahåller dessutom medicinska gaser, service och tjänster under varumärket Linde Healthcare. 

Linde är ett ledande industrigas- och verkstadsföretag med 2018 Pro forma-försäljning om 28 miljarder USD (24 miljarder EUR). Företaget sysselsätter cirka 80 000 personer globalt och har verksamhet i mer än 100 länder över hela världen. Linde levererar innovativa och hållbara lösningar till sina kunder och skapar långsiktigt värde för alla intressenter.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se. På grund av semester kan det dröja lite längre med återkoppling från oss och intervjuer kommer att påbörjas i slutet av augusti.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Föräldralön
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt
  • Privat sjukförsäkring
  • Tjänstepension

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb