Skip to content

Kampanjanalytiker till Viva Wine Group

Stockholm
Ansök senast 9 Jun 2024
Är du stark i webbanalys och vass på uppföljning av kampanjer? Finner du svaren på dessa frågor: Vad kan bli bättre? Vem är kunden för vilken produkt? När bör kampanjerna gå? Var tappar vi kunden? Hur löser vi det? Då finns ett spännande tillfälle nu för en analysinriktad marknadskommunikatör att vidareutveckla vår värdefulla data till nya nivåer!

Om rollen

Vi rekryterar nu en driven kampanjanalytiker som mestadels kommer att fokusera på målgruppsanalyser, kampanjförbättring och uppföljning av kampanjer. Vi har en stor databas av kunder och information som hela tiden strömmar genom våra kanaler. Vi utvecklar nu lösningar för att läsa av all data så att vi i nästa steg kan utföra segmentering, retargeting, konsumentundersökningar och riktigt vassa målgruppsanalyser etc.

Du kommer till en energifylld och entreprenörspräglad arbetsplats med en stark gemenskap och med kontoret placerat i fina lokaler på Blasieholmen i centrala Stockholm. Du rapporterar till Head of Marketing & Digital Strategy och blir en del av ett tajt marknadsteam där samarbete är A och O.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Analys av trafikstatistik på sajterna, kampanjresultat samt målgruppsanalys i våra kanaler för SoMe-annonsering, e-post, sms och Google ads.
  • Sammanställning, analys och dragning av kampanjresultat och dataströmmar.
  • Dialog med koncernens marknadsavdelningar före, under och efter bokade kampanjer.
  • Att göra, analysera och presentera marknadsundersökningar.
  • Att initiera projekt och driva projekt för Viva Wine Groups utveckling.
  • Att analysera försäljningsstatistik för att kunna rikta kampanjer rätt.
  • Att även till viss del operativt skapa kampanjer för e-postutskick, SMS, SoMe, SEO-arbete på sajt etc.

Om dig

För bli framgångsrik i rollen tror vi att du är analytisk och logisk. Du är effektiv, samarbetsvillig, resultatinriktad, förändringsorienterad och nyfiken. 

Vi ser gärna att du har:

  • Några års erfarenhet från en liknande roll
  • Gedigen kunskap i webbanalys och Google Analytics 4
  • Erfarenhet av Meta Business Manager
  • Gedigen kunskap av Excel
  • Relevant eftergymnasial utbildning

Det är meriterande om du har erfarenhet av Hotjar eller liknande verktyg samt E-postmarknadsföring.

Om Viva Wine Group

Viva Wine Group, noterat på Nasdaq First North Premier, är en expansiv, innovationsdriven och snabbfotad koncern av vinimportörer. Viva är den största leverantören av vin till Systembolaget med en marknadsandel över 28%. Du kommer att arbeta mot den svenska marknaden. Stämningen präglas av entreprenörskap och av våra medarbetares intresse för mat, dryck och sociala sammanhang. Vi är måna om hur våra produkter tillverkas och är särskilt stolta över våra satsningar på hållbarhet och välmående internt. Viva Wine Group Sverige importerar viner i alla prisklasser från hela världen till försäljning i Sverige via Systembolaget. Vi är pionjärer och marknadsledare på ekologiskt och etiskt certifierat vin.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter

Liknande jobb