Skåne Rekrytering

Innesäljare

Vill du vara med och fortsätta utveckla Tunstall som marknadsledande aktör i denna kundnära roll? Är du ivrig att lösa problem och utmaningar för att nå resultat samtidigt som du skapar ordning och håller en hög servicegrad? Då kan detta vara rätt för dig!

Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda globalt ett marknadsledande företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i nästan 40 länder över hela världen. Över fem miljoner brukare utnyttjar Tunstalls produkter och tjänster varje dag. Tunstall Nordic AB – Sverige, Danmark, Finland, Norge & viss export – har ca 350 anställda. Det nordiska huvudkontoret ligger i Malmö. Besök gärna www.tunstall.se för mer information.

Tunstall är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas i takt med att omvärlden och marknaden förändras. Transformationen sker inom bl.a. följande områden;

  • ”Privatisering” – från offentligt finansierad till mer privat äldrevård
  • ”Digitalisering – från analoga produkter till digitala
  • ”Tjänstefiering” – från produkter och hårdvara till tjänster och mjukvara
  • ”Molnifiering” – från lokala installationer till hostade molnlösningar
  • ”Konsolidering” – från bred produktportfölj till mer enhetliga lösningar

Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens, men även ur ett globalt marknadsperspektiv är den nordiska regionen intressant avseende samhällsfunktioner för social omsorg och välfärd. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting, den privata sektorn (B2B) och inom konsumentmarknad (B2C).

En viktig del i företagets strategi är att följa, och i vissa fall även leda, utvecklingen mot de trender som nämns ovan. Naturligtvis är det då en avgörande framgångsfaktor att bolaget på ett effektivt sätt driver arbetet med att attrahera, rekrytera, behålla, utbilda och utveckla individer, kompetens och humankapital. Våra anställda är vår viktigaste resurs!

Ansvaret i rollen

Som innesäljare bidrar du till målet att stärka Tunstalls position, bli konkurrenskraftigare och öka lönsamheten genom ett långsiktigt, strategiskt och genomtänkt arbete. Syftet är främst att fokusera på, och stärka, företagets relationer med kunder och driva merförsäljning.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att:

  • via telefon och e-post bearbeta befintliga, samt nya kunder
  • hantera och ansvara för ingående och utgående samtal och analysera kundens behov med engagemang och trovärdig professionell framtoning
  • ta emot och registrera order samt i viss mån supportera våra kunder med diverse frågor om priser och leveranser
  • bearbeta och utveckla både befintliga som nya kunder
  • ha översikt på löpande kundavtal och förlänga dem som går ut
  • medverka och driva mässor och kundaktiviteter
  • Supportera i affärer kopplade till Digitala larmkedjan

Vi söker någon som kavlar upp armarna och inte har något emot att ringa både ”cold calls” och säkerställa affärer åt Tunstall, men som samtidigt uppskattar att vårda kundrelationen och exempelvis öka vårt register för referenskunder. Du förväntas vara väl insatt i företagets affär och marknad samt ha kunskap och intresse kring kundens marknad för att kunna bistå med relevant stöd och beslutsunderlag. I nära samarbetet med kollegorna i försäljningsorganisationen säkerställer du en god affärsrelation med såväl befintliga som potentiella kunder.

Dina kvalifikationer och erfarenheter

  • 1-3 års erfarenhet av ”indoor” försäljning och/eller ordermottagning, gärna inom IT, telekom eller annan teknik-/tjänstelevererande verksamhet
  • förstå och ha förmåga att läsa och tolka avtal, ofta av kommersiell, juridisk och teknisk karaktär
  • Goda kunskaper i Officepaketet och vana av CRM system

Är du den vi söker?

För att lyckas i denna roll behöver du trivas i en verksamhetsnära roll, i en miljö där affären står i fokus. Du är en framåtriktad, driven och ambitiös person som är duktig på att samverka och som främjar ett trivsamt och öppet klimat. Du behöver vara trygg i dig själv, tydlig och kommunikativ samt ha lätt för att bygga förtroende och relationer på alla nivåer. Vi tror att du är prestigelös, nyfiken och trivs i en föränderlig miljö där du får möjlighet att vara med och skapa processer och påverka din roll.

Vi erbjuder dig

Tunstall är ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position, ett tydligt syfte och goda värdegrunder. Vi har en framtidssäkrad teknik som är under ständig utveckling och en unik bredd i vår produktportfölj. Vi befinner oss i en mycket spännande fas då Tunstall är under tillväxt och har påbörjat en förändringsresa gällande affärsmodellen. Som medarbetare på Tunstall får du frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv.

Övrigt

Placeringsort på Tunstalls nordiska huvudkontor i Malmö, Hyllie. Se filmen om oss här

Rollen är på heltid och tillsvidare, tillträde snarast.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hägglöf, malin.hagglof@wise.se. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 25 oktober 2020.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb