

HR Partner Väst till Bilia AB
Vill du vara chefernas självklara stöd inom HR? Drivs du av att tillsammans hela tiden bli lite bättre än igår? Tycker du att bilbranschen är spännande? Då kan rollen som HR Partner vara helt rätt för dig. Läs mer i annonsen och tveka inte att söka redan idag!
Bilia vill vara branschens bästa servicebolag genom omtänksamhet om våra kunder och kollegor. Vi är ett företag som växer och söker dig som vill vara med på den resan.
Vi erbjuder dig HR kollegor som arbetar hårt och skrattar mycket. Vi stöttar, utmanar och uppmuntrar varandra och vi söker en kollega som arbetar likadant. Tjänsten är placerad i Göteborg men kan innebära en del resor till andra regioner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR Partner ingår du i Bilias centrala HR-funktion där vi som arbetar är HR-partners, HR-specialister och HR-support. HR Partners är placerade i Bilias regioner i landet och har ett nära samarbete i teamet. Du sitter med i regionens ledningsgrupp och rapporterar till HR Business Partner för Sverige.
Du har ett övergripande och operativt ansvar för HR i regionen och är ett stöd i alla personalrelaterade frågor, både genom coachande samtal och genom praktiskt deltagande i olika situationer.
Bland annat arbetar du med arbetsrätt, organisationsförändringar, chefsutbildning, kompetensutveckling och rekrytering. Du deltar i förhandlingar med facklig motpart, årliga lönerevisioner och rehabiliteringsarbete. Vi tar vår medarbetarundersökning på största allvar och arbetet med detta blir en viktig del av ditt arbete. Tillsammans med övriga HR-teamet är du delaktig i att ta fram gemensamma riktlinjer, processer och rutiner för ert arbete som ni informerar, implementerar och genomför i era respektive regioner.
I din roll kommer du att stötta ca 30 chefer som finns på 9 bilanläggningar i Göteborg. Vi samarbetar i HR-gruppen vilket innebär en del arbete i och resor till andra regioner.
Kompetenskrav
Vi ser att du som söker har relevant högskoleutbildning samt tidigare erfarenhet av brett HR Partner arbete. Du är van vid att coacha chefer och verksamheten i HR frågor. Du har goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av förhandlingar. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du vet vad det innebär att arbeta i en föränderlig miljö och klarar av att hantera svåra situationer.
B körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Som person är du lösningsorienterad och trivs med utmaningar i arbetet. Samtidigt är du ödmjuk, lyhörd och flexibel. Du har god kommunikativ förmåga, hög integritet och är ett intresse av att förstå affären och verksamheten. Ett intresse att utvecklas och ta mer ansvar inom HR är positivt samt en tro på att vi blir bättre tillsammans.
Biliakoncernen
Bilia är en av Nordens största bilkedjor med cirka 5 000 medarbetare på 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade auktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. I Sverige har vi 95 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, MINI, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen ca 30 miljarder kronor.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, jenny-ann.lofgren@wise.se. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och kommer att påbörja urvalsarbetet efter jul- och nyårshelgerna i vecka v.2, 2021. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Förmåner
- Friskvård
- Förtroendearbetstid
- Karriärmöjligheter
- Kollektivavtal
- Personalrabatt

Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår rekryteringsprocess
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Steg 02
Urval och tester
Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb

Copywriter till SIS
Vi letar efter dig som vill följa med på SIS, Svenska Institutet för Standarder, fortsatta digitala förändringsresa. Som copywriter på vår marknadsavdelning får du både en strategisk och operativ roll för framtagandet av all leadsgenererande content som driver vår försäljning till nya höjder. Vill du med din skarpa skriftliga kommunikation öka försäljningen samtidigt som du bidrar till hållbar samhällsutveckling – då är du välkommen med din ansökan till SIS!

Digital Marketing & Sales Specialist
Att välja elavtal ska vara enkelt och smidigt. I rollen som Digital Marketing and Sales Specialist är ditt ansvar att hjälpa potentiella kunder på Göta Energis hemsida att välja Göta Energi som leverantör av billig el. Välkommen med din ansökan!

Business Controller till Aftén bil
Aftén Group är det familjära företaget med högt driv och framtidsvisioner.
Vi är passionerade och vet att företagets framgång bygger på kundfokus och en stark lagkänsla. Nu finns en unik möjlighet för dig med erfarenhet av koncernredovisning, affärsnära ekonomiarbete och analys att bli en viktig nyckelspelare och en del av vår framtid där expansion och investeringar står på schemat.
Sök tjänsten som Business Controller redan idag!