Stockholm Rekrytering

HR & Payroll Administrator till Tengbom

Vill du jobba med HR- och löneadministration på ett av Sveriges främsta arkitektkontor, där kreativitet och hållbarhet står i fokus? Vi söker nu temporär förstärkning av en HR & Payroll Administrator.

Om oss
Välkommen till oss på Tengbom! Här samlar vi på människor som är nyfikna på omvärlden och har ett äkta engagemang för arkitektur och samhällsutveckling. Som söker efter konkreta svar på frågor vi måste tackla. Vad krävs egentligen av oss för att få skapa kvaliteterna som vi vet är möjliga? Hur blir ett projekt hållbart inte bara miljömässigt och socialt, utan också ekonomiskt? Och hur använder vi det digitala för att få bättre resultat, mer tid för kreativitet och konkurrenskraft mot nya aktörer?

På vårt kontor i Stockholm, med stans bästa utsikt, hittar du ett innovativt team om ca 130 medarbetare som drivs av nyfikenhet och som varje dag tar ansvar för att utvecklas och att utveckla. Du blir en del av ett ambitiöst HR-team där Payroll Officers, HR-specialist, HR Business Partners och HR-chef blir dina närmaste kollegor.

Om uppdraget
Som HR & Payroll Administrator sköter du självständigt HR-och löneadministration för Tengboms dotterbolag MAF Arkitektkontor (ca 50 medarbetare). Rollen innebär huvudsakligen att driva lönekörningsprocesser inklusive tidrapport- och frånvarohantering, bankfiler, arbetsgivar- och skattedeklaration. Här fungerar du som en expert för verksamheten där du tydligt förklarar och förankrar rutiner, och även ställer krav på korrekta underlag.

I rollen ingår även löpande HR-administration, såsom att producera anställningsavtal, administrera nya medarbetare, förändringar och avslut i personalsystemen, och bistå med rapporter och statistik. Du kommer att publicera rekryteringsannonser och återkoppla till kandidater, och även hantera sjukfrånvaro och sjukstatistik. Du kommer att ha många interna kontaktytor men också samarbeta med externa tjänste- och systemleverantörer.

Tjänsten är en visstidsanställning på 50-75% under ca 12 månader.

Om dig
Du är van att driva dina uppgifter och att leverera enligt uppsatta mål. Du trivs att jobba proaktivt och planerar och strukturerar på ett föredömligt vis. I din kommunikation är du alltid tydlig, rak och vänlig, och du gillar att jobba i team. Vidare är du flexibel och lösningsorienterad, beredd att hugga i där det behövs för att stötta kollegor och verksamheten. På det formella planet ser vi att du har en utbildning inom lön- och/eller HR-området med erfarenhet av och trygghet i samtliga delar av lönekörningsarbete samt erfarenhet av generella HR-processer. Har du dessutom erfarenhet av arbete i Agda och/eller Hogia lönesystem är det ett extra plus!

Bor du inte i Stockholm?
Vi har lärt oss mycket under pandemin, inte minst hur vi drar nytta av hela vår kollektiva intelligens och samarbetar digitalt. Därför måste du som söker den här tjänsten inte nödvändigtvis bo i staden. Du behöver kunna pendla hit utifrån behov, men därutöver är det allra viktigaste vem du är, vad du kan och vill åstadkomma tillsammans med oss. Berätta för oss i din ansökan var du bor, så tar vi det därifrån.

Ansökan
I
den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

OBS! Fortsatt rekryteringsprocess efter tester kommer upptas från v.33, det är med andra ord inte bråttom att genomföra eventuellt utskickade tester utan sista datum för genomförande av dessa är den 2021-08-15. Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Esborn på

maria.esborn@wise.se.

Ha en underbar sommar och varmt välkommen med din ansökan!

Tengbom är ett av Nordens främsta arkitektkontor. En innovativ och multidisciplinär hubb med omkring 500 individer som tillsammans skapar synergier för ett bättre samhälle. Med arkitektur hjälper vi våra kunder att förflytta gränser, positioner och uppfattningar. Vi ritar hus och miljöer som är mänskliga, vackra, funktionella och hållbara. Tengbom grundades 1906 och har ritat många av Sveriges mest kända och omtyckta byggnader. Vi finns fördelade på fjorton kontor runtom i Sverige, och ett i Finland.

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb