Borås Rekrytering

Operativ HR Business Partner till Elanders Sverige AB

Vill du arbeta med att nå Elanders resultatmål genom ditt HR-arbete så är detta rollen för dig. Du vet att nöjda medarbetare och bra resultat hänger samman. Vill du skapa fortsatt utveckling i bolaget och uppskattar en varierande vardag med konstanta utmaningar i ett högt tempo? Då verkar det som att du är den HR Business Partner som vi letar efter – ta tillvara på detta tillfälle att bli en del av Elanders!

Elanders Sverige AB är specialiserade på Supply Chain Solutions och Print Solutions. Våra 120 medarbetare är verksamma på två orter i Sverige: 3PL-hubben och huvudkontoret i Borås samt vår digitala produktionsanläggning i Vällingby. Tillsammans levererar vi lösningar som täcker hela eller delar av våra kunders försörjningskedja, beroende på behov. Från inköp, lager, konfiguration, fulfillment, kittning och trycksaksproduktion till distribution, betalningslösningar och eftermarknadstjänster. Läs gärna mer om oss på www.elanders.se.

Rollen
I rollen som HR Business Partner kommer du vara en nyckelperson i vår fortsatta framgångsresa. Då du är ensam inom HR sker arbetet främst på en operativt men även strategisk nivå med ett brett HR perspektiv. Det innebär att vara ett bollplank och stöd till våra 12 chefer inom alla personalrelaterade ärenden. Vi har outsourcat vår lönehantering men som HR Business Partner är du support vid lönefrågor från våra medarbetare.

Du rapporterar till VD och utgår från vårt huvudkontor i Viared, Borås.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ge kvalificerat och konsultativt stöd till chefer inom allt som rör personal såsom: rehab, arbetsmiljö, arbetsrättsliga frågor och förhandlingar, rekrytering, löneprocess med mera.
  • Säkerställa att vi följer arbetsrättsliga lagar och avtal. Driva och delta i facklig samverkan och förhandlingar.
  • Företräda HR i ledningsgrupp.
  • Utveckla, medverka och administrera preboarding, onboarding och offboarding.
  • Övriga personaladministrativa ärenden.
  • ISO-frågor ur ett HR-perspektiv.
  • Administration och rapporthantering.
  • Aktivt delta i vårt ständiga förbättringsarbete inom HR.

Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR och minst 2–3 års arbetslivserfarenhet från brett och självständigt HR-arbete från roll i en HR-funktion. Det gör att du är trygg i dina HR-kunskaper och kan stötta chefer samt organisationen i allt från komplexa frågor inom arbetsrätt till mer vardagliga frågor såsom anställningsavtal. Din erfarenhet är framförallt från arbetarsidan och du är van att tolka kollektivavtal från produktion- eller industriell verksamhet, vi ser gärna att du även har jobbat med tjänstemannasidan.

Dina kunskaper inom Officepaketet är goda och du är van användare av framförallt Excel. Du har erfarenhet från olika HR-system och har du erfarenhet av Flex och/eller Hogia blir vi extra glada. Du talar och skriver obehindrat på svenska och är van att uttrycka dig på engelska.

Personliga egenskaper
Som person är du dedikerad, lösningsorienterad och trivs med utmaningar i ditt arbete. För att bli framgångsrik och trivas hos oss är det viktigt att du är utåtriktad, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du har god kommunikativ förmåga, hög integritet och har ett intresse av att förstå affären och verksamheten.  

Du motiveras av att jobba främst operativt men har samtidigt förmågan att ta höjd ur ett strategiskt perspektiv. Hos oss får du möjlighet att vara med att förvalta men även att utveckla HR-arbetet.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en platt organisation med högt i tak och med erfarna och kompetenta kollegor. Hos oss får du vara med och påverka och bidra till bolagets fortsatta utveckling. Du kommer utvecklas i ditt dagliga arbete genom att få ta stort eget ansvar och driva förändringar.

Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb