Stockholm

Lönespecialist till Indiska

Vi på Indiska letar nu efter en av våra viktigaste medarbetare – vår nästa Lönespecialist. Hos oss arbetar du tvärs över hela organisationen. Trivs du med att ansvara för hela löneprocessen och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Om Indiska

Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 48 egna butiker i Sverige och Finland, samt internationellt via www.indiska.com och genom andra plattformar, där Zalando är den största. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn – ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och att kunna erbjuda produkter som är enkla att använda och älska, till överkomliga priser. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa för att ta kunderbjudandet och varumärket till nästa nivå. Vill du läsa mer om Indiska? Klicka här.

Om rollen

I rollen som lönespecialist ansvarar du för alla typer av ärenden inom löneområdet, bland annat med månatlig och årlig löneadministration, systemadministration, semesterhantering och pensionsrapportering. Du ger stöd till chefer i våra olika regioner. Andra exempel på arbetsuppgifter kan vara att:

  • Kontakta och rapportera till myndigheter
  • Stämma av löner inför bokslut
  • Tolka kollektivavtal och andra arbetsrättsliga lagar

Du ansvarar för både tjänstemän och arbetare i Sverige (ca 350 löner) och i Finland (outsourcad löneberedning) i tätt samarbete med HR-chef samt ekonomiavdelningen. I dagsläget är lönehanteringen för våra ca 40 finska medarbetare outsourcad, men som på sikt kommer hanteras inhouse. Upplärning och stöd kommer finnas under en övergångsperiod. Lönefunktionen ligger under ekonomi, som idag består av 4 personer. Du ger hög service och trygghet gällande lönefrågor till våra anställda, samt bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner. Du kommer till anrikt företag som präglas av en startup-kultur. Du kommer komma in i en fas där vi expanderar vår e-handelsverksamhet och där vi utmanar den nya marknaden.

Din bakgrund

Du har 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen och har tidigare arbetat i Hogia Lön Plus. Som person är du självgående, serviceinriktad, flexibel och ansvarsfull. Du trivs också med att arbeta i en miljö som präglas av förändring och omväxling. Du gillar att digitalisera och effektivisera arbetet. Du tar egna initiativ och trivs i att vara med och utveckla ditt arbetssätt. En viss del av kommunikationen kan ske på engelska, då du även har kontakt med det finska kontoret.

Nyfiken på att veta mer?

I denna rekrytering- Help Out samarbetar Indiska med Wise Professionals.

Du får gärna kontakta Wise Professionals om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se) och Fabian Corp (fabian.corp@wise.se). Vår tjänst Help Out innebär att vi på Wise letar, scoutar och hittar lämpliga kandidater till rollen men kunden gör intervjuerna själva.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.

Vi går igenom ansökningarna löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb