Stockholm

Senior Payroll Specialist sökes till Sodexo!

Senior Payroll Specialist - Sodexo

Vill du arbeta med med lönehantering, tillhöra ett team där du får var med och utveckla processer samt arbeta på ett bolag med goda värderingar och arbetssätt? Sök då rollen som Senior Payroll Specialist hos Sodexo idag!

Om Sodexo

Med 412 000 medarbetare och verksamhet i 56 länder, servar vi mer än 100 miljoner människor varje dag. Vi erbjuder kunder inom privat och offentlig sektor integrerade servicelösningar som ständigt har utvecklats sedan den dag företaget bildades 1966.

Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt och hållbart bolag med fokus på Corporate Responsibility genom vår plan Better Tomorrow 2025 som baseras på FN:s hållbarhetsmål. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där människor kan växa och utvecklas, och där mångfald och inkludering är väldigt viktiga frågor.

På vårt kontor i Arenastaden, Solna möts du av ett varmt och prestigelöst klimat med flexibilitet. Du möter en entreprenörsanda med många härliga människor som har en vilja att samarbeta på bästa sätt genom våra grundläggande värderingar laganda, serviceanda och utveckling. Sodexo erbjuder en hybridlösning som innebär möjlighet att växla mellan jobb på kontoret några dagar i veckan och på distans resterande dagar – helt beroende på hur du bäst genomför ditt arbete.

Om rollen

I rollen som Senior Payroll Specialist kommer du att tillhöra ett större HR-team, där du tillsammans med lönechef Annika och fyra erfarna medarbetare ansvarar för cirka 4 500 löner i nya POL. Sodexo har cirka tio olika kollektivavtal då man har en spridd verksamhet inom både privat och offentlig sektor. Som person gillar du att tänka kring processer, du är bra på att se detaljer men har en förmåga att lyfta blicken och se de större perspektiven. Du kommer verka som Annikas högra hand och axla ledarrollen när Annika är upptagen med annat. Vi behöver dig som är trygg, orädd och gillar att jobba i ett bolag som står inför en förändringsresa. Meriterande är om du tidigare har jobbat i personalintensiv verksamhet, gärna internationell. Du gillar ett högt tempo och du vill vara med och påverka. Tillsammans med löneavdelningen kommer du att vara med och utveckla och effektivisera arbetet inom Lön.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Sedvanliga arbetsuppgifter inom lön, till exempel intyg, reseräkningar och anställningsavtal.
  • Support och stöttning kring lönefrågor till både chefer och medarbetare.
  • Hantera månatliga lönekörningar.
  • Statistik till myndigheter, samt framtagning av rapporter till olika delar av organisationen.
  • Skatter och arbetsgivaravgifter.
  • Säkerställa att rutiner följs enligt givna processer och regelverk.
  • Delta i lönerevisionsprocesser.
  • Delta i övertagsprocesser.
  • Delta i frågor kring arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal.

För att trivas i rollen som Senior Payroll Specialist ser vi att du är kommunikativ och serviceinriktad. Du har en bra förmåga att samarbeta med kollegor, både i teamet och resterande organisation, och du tycker även om att jobba självständigt, är flexibel, strukturerad samt detaljorienterad. Du är drivande, noggrann, tålmodig och är van vid att se utvecklings- och förbättringsområden i olika delar av lönearbetet.

Din bakgrund

  • Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.
  • Du är van att arbeta i olika system, både inom lön och HR.
  • Du har god erfarenhet av att arbeta med arbetsrätt och kollektivavtal.
  • Du har gedigen erfarenhet av att använda Excel som arbetsverktyg.
  • Det är meriterande om du har arbetat i lönesystemet POL.
  • Det är meriterande om du är auktoriserad lönespecialist.
  • Du är kommunikativ och har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Nyfiken på att veta mer?

I denna rekrytering- Help Out samarbetar Sodexo med Wise Professionals.

Du får gärna kontakta Wise Professionals om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se) och Fabian Corp (fabian.corp@wise.se). Vår tjänst Help Out innebär att vi på Wise letar, scoutar och hittar lämpliga kandidater till rollen men kunden gör intervjuerna själva.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.

Vi går igenom ansökningarna löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb