Västerås Rekrytering

Platschef till Stena Stål i Västerås

Är du en inspirerande ledare med intresse för verksamhetsutveckling? Då kan du vara vår nya Platschef i Västerås!
Stena Stål är en av Sveriges ledande stålgrossister. Vi är en rikstäckande stålleverantör med ett brett sortiment av produkter som balk, armering, rör, plåt, stångstål, rostfritt, aluminium och specialstål. Vi arbetar tillsammans med våra kunder på att vidareutveckla erbjudanden som tillför kundnytta och affärsvärde. Med våra lokala kontor på 15 platser i landet och vår logistikapparat täcker vi hela Sverige och delar av Norge. Vi satsar på att vara marknadsledande inom digitala och webbaserade lösningar. Stena Stål ingår i familjeägda Stena Metallkoncernen med säte i Göteborg.

Din roll som Platschef

Som Platschef i Västerås har du det yttersta ansvaret för bolagets huvudlager och distribution, med ca 60 medarbetare. Huvudlagrets uppgift är lagerhållning och distribution till vårt filialnät. Här sker också produktion där vi bearbetar stål i form av målning, blästring och kapning.

Du kommer ha ansvar för hela anläggningen kopplat till arbetsmiljö, miljö, kvalitet i leverans och kostnadsbudget. I din roll driver du ett långsiktigt förbättringsarbete med en tydlig LEAN-filosofi tillsammans med de andra cheferna på anläggningen. Du kommer dels driva den operativa verksamheten framåt genom att säkra den dagliga leveransen på anläggningen, ansvara för optimal distribution, samt arbeta strategiskt för att utveckla verksamheten och medarbetarna över tid. Tillsammans med ditt team skapar ni en trygg och säker arbetsmiljö med engagerade medarbetare.

Som Platschef kommer du vara ansvarig för två operativa ben; ett som ansvarar för logistik och planering samt ett som ansvarar för lager och produktion. I din roll ingår även personalansvar för åtta personer, varav fem är chefer. Du rapporterar till Chef Produktion och placeringsort är Västerås.

Vem är du?

Viktigt för oss är din inställning, ditt driv och din vilja att bidra till vår fortsatta framgång. Arbetets karaktär förutsätter att du är en prestigelös person med stort intresse för att leda förändringar. För att lyckas i rollen behöver du ha minst fem års relevant erfarenhet av att vara chef med personal- och budgetansvar, samt erfarenhet av arbete inom produktion eller distribution. Du har en eftergymnasial utbildning och gärna erfarenhet av att arbeta med LEAN. Har du dessutom tidigare erfarenhet av förändringsledning finns goda förutsättningar att vi är en bra matchning för varandra. Goda datakunskaper och B-körkort är ett krav.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi är övertygade om att en mångfald av erfarenheter, perspektiv och bakgrunder kommer att leda till en bättre arbetsplats för både våra medarbetare och våra kunder.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på jan.rosing@wise.se eller 076-620 29 52.

Vi ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se dock senast den 7 december 2021. Urval påbörjas omgående då tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb