Göteborg Konsultuppdrag

Räddningsmissionen söker en HR-administratör

Räddningsmissionen är en ideell organisation som bedriver socialt arbete på kristen grund sedan 1952 i Göteborg. För att bekämpa social utsatthet jobbar Räddningsmissionen med både akuta, långsiktiga och förebyggande insatser. Räddningsmissionen vill göra allt för att ge varje människa rätten och möjligheten till ett värdigt liv.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Wise Professionals med start så snart som möjligt. Uppdraget beräknas att pågå i 6 månader med eventuell förlängning.

Din roll på Räddningsmissionen

Räddningsmissionen söker en HR-administratör! Du kommer att ha en viktig och stöttande roll i en ideell organisation som värnar om människor. Gruppen består i dagsläget av ett team med en HR-generalist och en volontäransvarig. Du rapporterar till HR-chef.

I rollen som HR-administratör kommer du arbeta brett med HR och lönefrågor med placering på huvudkontoret centralt i Göteborg. Dina dagliga uppgifter varierar men kommer framför allt vara av administrativ karaktär. Du kommer vara behjälplig med att svara på frågor från cheferna via telefon såväl som mejl och se över avtal med leverantörer inom HR, arbetsmiljö och företagshälsovård. Du kommer även att hantera inkommande praktik- och jobbförfrågningar samt stötta upp vid rekrytering. Exempel på andra arbetsuppgifter är att uppdatera policys, personalhandbok och intranätet.  

Vem är du?

Vi letar efter dig som vill vara en del av en organisation med hjärta för utsatta göteborgare!

Det viktigaste för oss är din inställning, ditt driv och din vilja att bidra till vår fortsatta utveckling. För att lyckas i den här rollen ser vi att du som person är strukturerad, noggrann, flexibel och har en god känsla för service. Du trivs i en miljö med ett ständigt flöde av frågor att hantera, trivs med att arbeta administrativt och förstår vikten av noggrannhet i ditt arbete. Vi söker dig som har en personalvetarexamen eller motsvarande samt har arbetat med HR-administration tidigare. Du behöver mycket goda kunskaper i svenska och ha goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har arbetat med chefstöttning och har erfarenhet av Office 365 och Hogia Personal. Viktigt kommer vara din personliga förmåga och att du känner dig trygg med Räddningsmissionens värdegrunder.

Om Räddningsmissionen:

Räddningsmissionen är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet. Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. Våra huvudmän är kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Tillsammans gör vi skillnad! Läs gärna mer här

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.  

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. 

Din ansökan och frågor

Även om vi inte tar emot ansökningar via mail, är du varmt välkommen att höra av dig med dina frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Du når mig, Rebecca Jonsson på rebecca.jonsson@wise.se eller Anette Hartlin på anette.hartlin@wise.se . Urval görs löpande och positionen kommer tillsättas så snart vi träffat rätt kandidat, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!  

 

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb