Stockholm Rekrytering

HR Koordinator & Executive Assistant till Fuchs

Nu har du möjligheten att söka den spännande tjänsten som HR & Executive Assistant till Fuchs. Har du erfarenhet av HR administration och vill arbeta i en tudelad roll där både HR och att agera administrativt stöd ingår i din roll? Då är detta en tjänst för dig att söka. Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudande
Här kommer du till en oerhört fin kultur med mycket kamratskap och trevliga människor. Du får möjlighet att vara del av ett företag där det är laget före jaget och där kunden är i Centrum. Rollen som HR & Executive Assistant är ny i organisationen och du har stora möjligheter att vara med och påverka ditt eget arbete och den framtida HR funktionen. Rollens tudelning skapar särskilt goda förutsättningar för att kunna bygga din verksamhetsförståelse och på sikt utvecklas mot en HRBP-roll om intresse för det finns.

Om FUCHS
Med 80 år av innovation och 10.000 produkter är FUCHS Lubricants ett av världens ledande smörjmedelsföretag. Vi som är FUCHS Lubricants Sverige var tidigare Statoil Smörjmedel. Det betyder att vi har infrastrukturen på plats för att kunna hjälpa ditt företag, var ni än är. Det betyder också att vi har gedigen kunskap om den lokala marknaden, så att vi snabbt hittar rätt lösningar för din verksamhet.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som HR & Executive Assistant är tudelad och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara operativa och administrativa med Norden som arbetsområde. I rollen som Executive Assistant stöttar du nordiska VDn och ledningsgruppen i projekt och i den vardagliga verksamheten.

Exempel på arbetsuppgifter är:

·        Förse leverantör med input till lönekörning, granska output samt hantera och förbättra processen vid behov

·        Guida och stötta medarbetare och chefer i operativa HR frågor

·        Driva dokumentation, Ansvara för att HR-policys och rutiner är uppdaterade

·        Stöd till HR Chef och HRBP i det dagliga HR-arbetet

·        Ansvara för medarbetarundersökning

·        Mötesanteckningar

·        Resehantering

·        Sammanställa presentationsmaterial till externa och interna möten

·        Göra upplägg och bokningar för samlingar, konferenser och liknande arrangemang

Din bakgrund
För att lyckas som HR & Executive Assistant är det ett krav att du har arbetat i en roll som HR Assistent eller HR koordinator tidigare. Du har god kännedom om hur löneprocessen ser ut och kunskap i andra personaladministrativa frågor. Då Fuchs är en internationell matrisorganisation ser vi att du arbetat i en matrisorganisation tidigare och är van vid att hantera många olika stakeholders och att arbeta med Engelska som arbetsspråk i tal och skrift. Du har hög personlig mognad och hög integritet. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel, Word och Sharepoint. Som person beskriver du sig som anpassningsbar, samarbetsorienterad och en fena på att bygga relationer.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb