Göteborg Rekrytering

HR Manager

Vi erbjuder nu en spännande och omväxlande roll på ett attraktiv och dynamisk arbetsplats där du kommer att få göra skillnad. Varmt välkommen med din ansökan!

Är du en handlingskraftig och operativ HR Manager med en briljant förmåga att tänka strategiskt? Vill du jobba i en dynamisk och omväxlande miljö där du kommer att få kavla upp ärmarna och stötta våra unga medarbetare? Gillar du att arbeta aktivt och nära på plats vid verksamheten för att snabbt kunna finnas till hands i frågor som kräver din expertis. I sådana fall ser vi varmt fram emot att ta del av din ansökan som ny HR Manager hos Teleperformance Nordic AB.

Som ett av världens ledande företag inom kundservice kommer du in i en omväxlande och resultatinriktad verksamhet som utnämnts till en av världens bästa arbetsplatser! Vi erbjuder en energifylld och härlig miljö som präglas av starkt affärsdriv men där det också är viktigt att må bra och ha roligt!

Rollen och dina arbetsuppgifter
Rollen som HR Manager utgår ifrån vårt kontor på Hisingen i Göteborg där närmare 600 medarbetare arbetar. Du kommer att leda HR-teamet som består av två hr-konsulter och en rekryterare. Tillsammans kommer ni att sätta processer på plats och även vara med och utveckla nya där det behövs. I Norden har vi ett stort HR-nätverk och du kommer även att samarbeta med vår HR Manager i Stockholm.

Vi jobbar i en föränderlig miljö både vad gäller uppdrag och personal. Som HR Manager behöver man ha ett intresse för och förstå affären samtidigt som man tryggt navigerar ute i verksamheten för att hjälpa till att lösa problem och situationer.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Stötta chefer och anställda i lokala HR-processer, som tex rehabilitering och onboarding.
  • Stötta linjen med övergripande HR-strategi vad gäller rekrytering, utveckling, ledarskap m.m.
  • Säkerställa HR-efterlevnad.
  • Utveckla och följa upp vår policy, plan och aktiviteter för medarbetarengagemang samt värna medarbetarrelationer.
  • Vara en drivande kraft i vårt åtagande att vara en Great Place to Work.
  • Upprätthålla ramverk och företagspolicys anpassade till arbetsmiljölagstiftningen i Sverige.
  • Samarbeta med våra nearshore och offshore HR-team för att säkerställa att alla processer och administration är i linje med globala standarder och lokala krav.
  • Leda det lokala HR-teamet med en eller flera direktrapporter.
  • Arbeta nära våra lokala fackliga företrädare för att samarbeta och förhandla i enlighet med vårt fackliga kollektivavtal ”Call/Contact center och marknadsundersökningsföretag”.

Mer om Teleperformance
Teleperformance Nordic AB är ett av världens största Contact Center med så många som 380 000 anställda runt om i världen och huvudkontor i Paris. Med över fyrtio års erfarenhet av kundservice erbjuder vi snabba, säkra och enkla digitala lösningar så att våra kunder kan fokusera på sin kärnverksamhet. Vi verkar i många olika branscher med allt från kundservice, Backoffice, finanslösningar och teknisk support.

Vår verksamhet består av en mångfald av medarbetare som kommer från olika delar av världen och vi ser att det bidrar positivt till arbetsplatserna. Vi har fått utmärkelsen Great Place to Work tack vare att vi jobbar hårt för att vara ett attraktivt arbetsgivarvarumärke, vi vill ha riktigt nöjda både medarbetare och kunder och det bidrar till att vi får en högre lönsamhet.

Din profil
Vi söker dig som vill se resultat och har förmåga att förstå affären samtidigt som du är trygg i din profession. Du trivs i en föränderlig miljö där det är högt tempo på dagarna. Vi söker dig som har skinn på näsan, är orädd för nya utmaningar och ser möjligheter i att bygga upp HR-teamet och administrationen kring den samt påbörja en omfattande digitaliseringsresa. För att lyckas i rollen har man förmåga att lösa problem och dilemman samt analysera och förstå både verksamheten och människorna i den. Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i att kommunicera på engelska både i tal och skrift.

Vi ser gärna att du vill bygga goda relationer med kollegorna på kundservice och att du ser dig som en självklar deltagare på våra gemensamma aktiviteter på kontoret.

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har PA-utbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning inom HR eller företagsledning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet. Det är ett plus om du har akademisk utbildning i grunden. Du har minst 3 års erfarenhet som operativ HR-chef och har en mycket god erfarenhet inom arbetsrätt för att hantera turordningslistor, omplacering och liknande. Vidare har du jobbat med HR administrativa processer, policys och kan jobba med flera pågående processer parallellt. Du har god erfarenhet av fackliga relationer och förhandlingar och har gärna erfarenhet av kollektivavtal.

Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Mellberg, jenny.mellberg@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb