Göteborg Rekrytering

Talent Acquisition Manager

Vill du kliva in i rollen som TA-Manager på Sector Alarm, som har blivit utsedd till ett av Sveriges ledande karriärföretag sex år i rad? Vi letar efter dig som är en fena på rekrytering och attraktion och som vill fortsätta utvecklas i ditt ledarskap!

Sector Alarm är en av Europas ledande leverantörer av säkerhetslösningar med mer än 600,000 nöjda och trygga kunder runt om i Europa. Vi har varit verksamma i branschen i över 25 år och levererar trygghet till hem och företag genom ledande säkerhetslösningar och en prisbelönt kundservice, med hela 95% kundnöjdhet.

Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor har vi genom våra 2700 anställda i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spanien, Frankrike och Italien lyckats positionera oss som en av de starkaste spelarna på alla våra marknader. Karriär och utveckling är viktigt för oss på Sector Alarm och vi erbjuder goda karriärmöjligheter i ett företag med en ambitiös tillväxtstrategi. Sex år i rad har vi blivit utsedda till ett av Sveriges ledande karriärföretag.

Vad ska du göra?

Ditt huvudsakliga uppdrag är att ta ett helhetsansvar för att förfina och utveckla vårt arbete inom talangförsörjning och attraktion, både operativt och strategiskt. Genom ett nära och nyfiket ledarskap för dina kollegor i teamet driver och leder du arbetet mot en mer digital, datadriven och proaktiv rekryterings-, search- och employer branding funktion.

Du är ansvarig för att implementera Sector Alarm Groups koncept samtidigt som du utvecklar landspecifika koncept i nära samarbete med ditt team, svenska ledningsgruppen, marknadsteamet samt avdelningschefer. Du ansvarar för vårt employer brand i externa kanaler samtidigt som du arbetar för att upptäcka talanger och bygga ett starkt varumärke internt. Vi ser fram emot att med din hjälp skapa en ännu mer innovativ och effektiv Talent Acquisition och Talent Managementstrategi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att vi har en optimal rekryterings- och urvalsprocess med bland annat tester och case som säkerställer vår talangförsörjning och där kandidatupplevelse står i fokus.
  • Ha ett nära samarbete med rekryteringspartners på hela Sector Alarm Group för att implementera Best Practice i rekryteringsprocesserna
  • Driva egna rekryteringsprocesser från start till mål, främst ledarrekryteringar och specialister
  • Leda och coacha rekryteringsteamet
  • Ansvara för att bygga starka nätverk inom prioriterade kandidatmålgrupper
  • Ansvara för Sector Alarm Sveriges employer brand-strategi och årsplanering samt stötta våra ledare er i dessa frågor
  • Säkerställa att teamet når uppsatta KPI:er och mål för rekrytering och employer brand-arbetet
  • Analysera rekryteringsdata och skapa månatliga rapporter

Vem är du?

Vi tror att du som blir framgångsrik i den här rollen har en HR/personalvetenskaplig utbildning samt har haft insyn i hur man strategiskt arbetar med rekrytering. Du har mångårig erfarenhet av rekrytering av kvalificerade tjänster och kan genom din expertis bidra till en kompetenshöjning inom digital search. Du har varit teamlead eller haft ett tidigare ledaransvar tillsammans med erfarenhet av att driva och leda projekt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter att arbeta kreativt med employer brand-frågor och skapa processer och mätetal för det. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt har lätt för att hantera och lära dig nya system. Du är van att arbeta datadrivet och kan plocka ut och analysera data ur rekryteringsverktyg. Du är certifierad i ett eller flera testverktyg samt van att arbeta i ett eller olika ATS.

Du har förmågan att hantera både strategiska och operativa frågor och du driver ditt arbete framåt tillsammans med andra. Du är en kommunikativ person som har lätt för att bygga relationer och bemöter dina kollegor med energi och en positiv inställning. Din ledarstil är involverande där du också pushar dina medarbetare att ta ett stort eget ansvar. Vi är stolta över vår kultur på Sector Alarm och värnar om att behålla och förstärka den. För att passa in hos oss har du en prestigelös inställning där ”leda som man lär” är ledordet i ditt ledarskap.

Vi är ett säljbolag med högt tempo och mycket driv och för att vara framgångsrik med oss tror vi att du är en strukturerad person med ett affärsnära perspektiv som rör dig, och leder andra, med lätthet i en föränderlig miljö.

Vilka är vi?

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sedan etableringen 1995 har koncernen utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med över 600 000 kunder och 2700 anställda. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spanien, Frankrike och Italien. Vi har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa. Läs mer på vår hemsida.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Louise Grammatikas, louise.grammatikas@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande. Under jul- och nyårshelgerna är vi på semester varför återkoppling dröjer fram tills att vi är tillbaka den 10 januari.

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb