Stockholm Rekrytering

Senior Lönespecialist till Rusta

Har du en ”just do it”-känsla, är trygg i din lönekompetens och trivs i en föränderlig miljö där dina idéer värdesätts? Vill du vara med och påverka och utvecklas i din karriär? På Rustas Lön och HR Supportavdelning är möjligheterna många, och för dig som vill växa och utvecklas i din roll är det helt rätt ställe att vara på!

Arbetsuppgifter

På Rusta lever vi våra värderingar – enkelhet, mod, engagemang och tillsammans i allt vi gör. Entreprenörsandan sitter i väggarna och alla är en del av affären. Oavsett vad man gör eller var man gör det. Vi sitter i stora fina lokaler om 9 000kvm i Upplands Väsby men just nu arbetar vi hemifrån i linje med de nya restriktionerna.

Som senior lönespecialist tillhör du vår globala HR-avdelning med 12 kollegor i Sverige. Tillsammans ansvarar vi för att utveckla och implementera enkla, effektiva och tydliga processer och rutiner som skapar engagemang och gott ledarskap. Du jobbar nära ett löneteam som idag består av en lönespecialist, en HR-/lönekoordinator, en HR systemspecialist och som leds av Lön och HR Support chef Caroline. Tillsammans hanterar ni ca 3000 löner i fyra olika kollektivavtal. I din roll som senior lönespecialist tar du ett större ansvar för avdelningens uppdrag genom att aktivt utveckla lönefunktionen tillsammans med dina kollegor och du säkerställer att våra löner utbetalas med rätt förutsättningar.

Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen att:

  • Ansvara för hela löneprocessen inklusive hantering av administrativa personal- och lönerelaterade frågor
  • Ansvara för att lagar, regler och policys följs samt informera, granska och följa upp lönesystemets beräkningar 
  • Avstämningar av personalkostnader samt deklaration
  • Vara kontaktperson gentemot vår leverantör Aditro Pay
  • Administration gällande bland annat pension, tjänste- och förmånsbilar och övriga förmåner
  • Supportera våra chefer i schemahanteringssystemet Quinyx
  • Tillsammans med lönechefen och kollegor arbeta fram stödjande processer och rutiner, samt dokumentera och implementera dessa i organisationen

Din profil

Rusta står inför en spännande framtid där du får, och proaktivt förväntas, vara med och påverka. Därför söker vi i första hand dig som drivs av att digitalisera, automatisera och effektivisera processer och arbetssätt. Du är en doer som har gjort det vi vill göra förut så du har dokumenterad erfarenhet av ett självständigt ansvar från andra arbetsplatser. Du är en idéspruta som är trygg i dig själv och i din lönekompetens. Att hitta rätt person med rätt driv är det viktigaste, men för att lyckas i jobbet är det också en förutsättning att du har ett par års erfarenhet av löneyrkets alla delar. Har du en vana att arbeta i olika kollektivavtal och tidigare gått igenom en liknande resa ser vi det som meriterande, men inget krav.

Vårt erbjudande

Rusta har närmare 4 000 medarbetare i våra varuhus, lager och kontor i Norden och Asien. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som ända sedan starten 1986 vågat gå vår egen väg. Idag, 35 år senare, har vi 184 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland.

Både verksamheten och vårt erbjudande utvecklas hela tiden, vilket innebär att arbetet är mycket omväxlande oavsett var i organisationen du arbetar. Rusta är en arbetsplats med högt i tak där det är lätt att göra sin röst hörd. Vi vet att olikheter skapar möjligheter och att mångfald är en central tillgång i vår fortsatta utveckling. Våra medarbetare speglar därför samhället på de marknader där vi är verksamma. Vi är ständigt på jakt efter personer som trivs i denna inkluderande och föränderliga miljö, och som tillsammans med drivna kollegor vill utvecklas med Rusta.

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Karriärmöjligheter

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb