Stockholm Rekrytering

Junior HR Business Partner till Presto Brandsäkerhet

Vi är ett företag som levererar trygghet till våra kunder. Ingen eller inget ska skadas av brand eller olycka. Inom HR bidrar vi till Prestos vision genom att vara ett kompetent, agilt och tryggt stöd till chefer och organisationen i alla förekommande HR-frågor. Känner du att du vill vara med på resan? Sök då tjänsten redan idag!

Dina nya utmaningar
I rollen som Junior HRBP kommer du att arbeta brett med HR-processer med fokus på att stötta chefer i deras dagliga arbete över hela organisationen, samt ta ansvar för att vi har en effektiv och digitaliserad HR-administration. Du blir en viktig kugge i vårt ständiga arbete med att utveckla vår organisation och våra medarbetare. Som Junior HRBP är du en del av HR-avdelningen och du rapporterar direkt till HR-chefen. 

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Stötta chefer i arbetsrätt, rekrytering, organisationsutveckling, Comp & Ben, rehab, prestationsutveckling, disciplinärenden, fackliga förhandlingar.
  • Administration i samband med anställning, onboarding, offboarding och förvärv.
  • Tillsammans med rekryteringsansvarig och HR-chef genomföra förbättringar i anställningsprocessen.
  • Uppdatera personal- och chefshandbok vid behov.
  • Hålla i presentationer för chefer och ledningsgrupper.
  • Tillsammans med HR-chef genomföra lönerevision och lönekartläggning.
  • Uppdatera HRM-system så att information är korrekt och aktuell.
  • Vid behov delta i eller driva projekt.

Vem är du?
Som person har du god bedömnings- och beslutsförmåga, du är noggrann, prestigelös, strukturerad och ärlig. Rollen kräver att du är kommunikativ och att du har god samarbetsförmåga. Du är självgående, brinner för HR-frågor och trivs med att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter i en föränderlig miljö.

Vi ser också att du har:

  • Akademisk examen inom PA-programmet eller motsvarande.
  • Några års erfarenhet av brett HR-arbete.
  • Erfarenhet av fackliga förhandlingar och kollektivavtal.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Om Presto
Presto Brandsäkerhet AB är en komplett partner av säkerhetstjänster och produkter inom brandskydd med tillhörande rikstäckande service. Företaget är svenskägt och startade 1959.

Vi hjälper våra kunder med att skapa ett brandskydd som lever upp till alla lagar och förordningar. Vi lyssnar noga på vilka behov just du har, hur din verksamhet ser ut och hur du vill arbeta med dessa frågor. Över 60 års erfarenhet och ett brett produktprogram innebär att kan vi lägga upp brandskyddsarbetet på rätt sätt oavsett vilken typ av verksamhet du bedriver. I Katrineholm finns huvudkontor, verksamheten finns på 74 orter i Norden, antalet anställda är 700 personer och bolaget omsätter cirka 1 miljard.

Läs gärna mer på www.presto.se

Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb