
Lönekonsult
Är du sugen på nya utmaningar och vill ge dig in i ett spännande uppdrag? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med outsourcade löner? Nu söker vi en lönekonsult på distans till välkänt företag!
Nu söker vi en lönekonsult till ett välkänt företag! Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start i omgående till och med december. Kunden har sitt kontor i Östersund och du kommer att utgå från hemmakontoret.
Ditt uppdrag
I din roll som lönekonsult hos vår kund kommer du att arbeta med outsourcade löner i lönesystemet Agda eller Hogia. Du kommer att arbeta självständigt med hela löneprocessen och hantera dina egna kunder. Kundens kontor är placerat i Östersund och uppdraget är ortsoberoende. Uppdraget är på distans och du kommer att ha en arbetsledare som du har regelbundna avstämningar med.
Din bakgrund
Vi söker dig som tidigare har arbetat med outsourcade löner och har hanterat dina egna kunder. För att lyckas i rollen är du van att arbeta med hela löneprocessen självständigt och är inte rädd att hjälpa till där det behövs. Då kunden har engelsktalande kontaktpersoner är det viktigt att du känner dig trygg i att kommunicera på engelska. Vi ser att du tidigare har arbetat i antingen Agda eller Hogia. Vidare är du kommunikativ och en riktig lagspelare!
När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck (emma.gardeback@wise.se) och konsultchef Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se).
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Förmåner
- Friskvård
- Karriärmöjligheter
- Kollektivavtal

Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår rekryteringsprocess för konsulter
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
Steg 02
Urval
Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb
Ekonomiassistent till leverantörsreskontra
Ekonomiassistent till väletablerat bolag i Frösundavik, Solna. Konsultuppdrag som kommer att pågå i minst ett år, heltid.
Lön och HR Specialister Sökes
Är du ute efter en ny utmaning som lönespecialist men även intresse för HR frågor? Vi ser ett ökat behov av våra kunder med kunskap inom både lön och HR. Lägg in en ansökan idag för din nästa drömtjänst!
Sales & Service Coordinator to Supply chain service company (part time)
Do you have a long solid work experience from work within trading house or similar industries and would like to work from home with various administrative tasks? In this role you will be responsible of booking transports, follow up customer payments and have contact with clients internationally. This is a perfect assignment for you who want to combine personal life with work.