Stockholm Rekrytering

Lönespecialist med HR-fokus till Stockholmsmässan

Nu har du möjligheten att arbeta på en unik arbetsplats som skapar möten som gör skillnad. Stockholmsmässan söker nu sin nya lönespecialist med HR-fokus – en roll för dig som är kreativ och vill jobba i en bred och utvecklande roll där du får ta stort eget ansvar.

Vi vill uppmärksamma dig på att med anledning av semester kommer återkoppling och urval att ske från och med vecka 33. Tack för ditt tålamod!

Som lönespecialist med HR-fokus ingår du i ett litet team bestående av en HRBP och en utbildningsansvarig som utgör Stockholmsmässans HR-avdelning. Vårt uppdrag är att supportera medarbetare och chefer inom HR:s specialistområden, där ditt huvudansvar kommer att ligga inom lön och viss HR-administration.

En rolig och varierande roll

I din roll ansvarar du för löneprocessen och kommer självständigt att hantera hela löneberedningen för ca 170 anställda. Tjänsten innebär förutom praktiskt arbete med löneberäkning också att aktivt driva utveckling och effektivisering av löneprocesserna. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

  • löne- och semesterberäkningar, pensioner och försäkringar samt årsskifteshantering.
  • administration och registrering av anställningsavtal, intyg och AGI.
  • utläggshantering samt rapportering av statistikuppgifter till berörda myndigheter.
  • stöd och support till medarbetare och chefer vid lönefrågor, kollektivavtal och lönerevision.
  • introduktionsutbildningar för nyanställda kring lön, förmåner och rapportering
  • på sikt ansvara för arbetsmiljöfrågorna och/eller rekryteringar

Du rapporterar till VD och utgår från våra lokaler i Älvsjö där visst hemarbete är möjligt.

Vem tror vi att du är?

För dig som är kreativ, har en problemlösande förmåga och gillar att arbeta i en bred och utvecklande roll där du får ta ett stort eget ansvar är det här en rolig möjlighet! För att lyckas i rollen tror vi att du har:

  • en utbildning inom lön
  • några års erfarenhet av självständigt lönearbete från ax till limpa
  • ett intresse och generellt goda kunskaper inom system, där erfarenhet av Hogia är starkt meriterande

Det är även meriterande om du har

  • tidigare erfarenhet av HR-arbete
  • erfarenhet av ”det gröna avtalet”
  • kunskaper i Medvind.

Utöver de praktiska erfarenheterna lägger vi också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en förmåga att förutse problem och utveckla alternativa lösningar. Då rollen inkluderar många kontakter behöver du ha lätt för att kommunicera både skriftligen och muntligen, vara hjälpsam och ha förmåga att leverera god service på hög nivå. Vi önskar dessutom att du har en pedagogisk ådra eftersom du emellanåt kommer att hålla interna utbildningar. Vidare trivs du i en dynamisk miljö där du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt.

Om Stockholmsmässan

Stockholmsmässan är Nordens största anläggning för mässor, konferenser och event. I över 75 år har vi arrangerat mässor och event som inspirerat, bidragit med kunskap och skapat affärer. Årligen arrangeras inspirerande event i olika kategorier för alla smaker. Det personliga mötet är grunden för vår kommunikation som människor. Det finns inte något som kan ersätta det. Det gäller allt från oväntade möten på stan till stora organiserade event med tiotusentals deltagare.

Det är där vi på Stockholmsmässan kommer in. Vi älskar möten – alla sorters möten. Därför är vi experter på att arrangera, planera och skapa just möten som gör skillnad. Både i det stora och i det lilla.

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och ickediskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se. Med anledning av semester kommer återkoppling och urval ske från och med v. 33.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Föräldralön
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb