Göteborg Rekrytering

2 inköpare sökes till Momentum Industrial AB

Momentum växer och vi letar nu efter nya kollegor till vårt inköpsteam! Här trivs du som brinner för ett tätt samarbete med leverantörer, kund, är lösningsfokuserad och har lätt för siffror. Vill du också komma till en stabil och trygg arbetsplats med familjär atmosfär, då kan tjänsten som operativ inköpare vara rätt tjänst för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE

Momentum är ett ledande företag inom försäljning av industriella komponenter, tjänster och lösningar för reparation och underhåll, med expertis inom industriförbättringar. Vi finns på 30 orter i Sverige och Norge och har majoriteten av svensk industri som våra kunder. Hög kvalitet i det vi gör och de produkter vi säljer bidrar till att göra industrin säkrare, enklare och mer lönsam. Dessutom ställs höga krav på god tillgänglighet och leverans i tid. Utan oss står svensk industri stilla!

I rollen som operativ inköpare hos Momentum är du en viktig kugge för att köpa rätt produkt till rätt kvalitet i rätt tid. Du kommer till en avdelning med idag 11 kollegor där inköpen delas upp i avrops- och sourcinginköp. Avrop har en effektiv hantering av de frekventa produkterna och sourcing hanterar inköp där produkt eller leverantör är okänd. Vi söker inköpare till både sourcing och avrop.

Din arbetsdag är varierad och består av kontakt med leverantörer, löpande beställningar, bevakning av order och leveranser samt göra inköpsanalyser. Du hanterar avvikelser och kommunicerar med våra säljare för att säkerställa nöjda kunder. Vid sourcinginköp behöver du ofta hitta nya leverantörer, kvalitetsgranska och bistå säljaren i offertarbetet. I din roll som inköpare kommer du ha kontakt med våra leverantörer både i Sverige och utomlands. Du utgår från Göteborg. Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete med möjligheter att påverka och utveckla processer

Momentum är en stabil och trygg organisation som sätter individen och den personliga utvecklingen i fokus. Som operativ inköpare på Momentum får du komma till ett team med hög kunskapsnivå och familjär stämning.

PERSONPROFIL

Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med ett högt arbetstempo. Du har drivkraft, initiativförmåga och gillar att göra affärer.

Du har arbetat med inköp tidigare, eller i en roll med mycket planering och leverantörsfokus. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomförande och uppföljning. Vi tror att du är van att arbeta med många kontaktytor och trivs med att skapa långsiktiga relationer.

Det är meriterande om du har erfarenhet av industri eller industrikomponenter eller ett starkt tekniskt intresse. Du har minst gymnasieutbildning gärna inom teknik eller närliggande. Vidare har du god datavana och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

OM MOMENTUM:

Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter till den svenska och norska industrin. Vår mission är tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,2 miljarder SEK och har 340 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

http://www.momentum-industrial.com/

Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen?

Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se eller Saba Solomon på saba.solomon@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb