Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Skip to content

Customer Supply Manager till bioMérieux

Göteborg
Ansök senast 15 Jun 2023
Spännande tjänst till ett bolag som gör skillnad för samhället!

Vill du skapa branschens bästa kundnöjdhet? Brinner du för att leda ditt team mot fina resultat och vara en del av en spännande framtid? Hos oss får du möjlighet att leda ett internationellt team och tillsammans kommer ni att bidra till att våra kunder är de nöjdaste! bioMérieux är ett riktigt spännande företag inom medicinteknik som vill förbättra folkhälsan över hela världen. Bli en viktig del av ett familjeägt globalt företag som har som yttersta mål att bekämpa antibiotika resistens! Tveka inte utan skicka in din ansökan idag!

bioMérieux är ett världsledande diagnostikföretag och en del av Institut Mérieux, som genom diagnostik, immunterapi, livsmedelssäkerhet och nutrition arbetar för att möta de nya utmaningarna inom folkhälsan och bidra till morgondagens medicin. bioMérieux® koncernen är världsledande inom området in vitro-diagnostik för kliniska och industriella tillämpningar. Vi finns i mer än 150 länder och har vårt huvudkontor i Lyon. Läs gärna mer om oss på bioMérieux | Pioneering Diagnostics (biomerieux.com)

Rollen
I rollen som Customer Supply Manager får du möjlighet att bli en del av hälso- och sjukvårdsbranschen och använda tidigare erfarenheter inom logistik och supply chain. Som Customer Supply manager leder du ett team om 5 personer i Göteborg, Bryssel och Helsingfors. Du själv utgår från Göteborg och reser vid behov till orterna ovan. Dina medarbetare arbetar som orderadministratörer och är den oerhört viktiga länken mellan kunder och kundansvariga.

Fokus i rollen är att organisera och leda teamet framåt med en träffsäker hantering av ordrar, information, leverans och fakturering samt reklamationshantering.

Du kommer således att:

  • Styra de olika aktiviteter som hanteras av teamet för ett så effektivt flöde som möjligt vad gäller: orderhantering, kommunikation och fakturering till kunder och distributörer
  • Säkerställa att avdelningen hanterar kundreturer och transportskador på bästa sätt
  • Säkerställa att kundordrar hanteras enligt våra kunderbjudanden och faktureras enligt plan
  • Hantera de ärenden som våra gemensamma shared service centers skickar
  • Identifiera förbättringsområden och driva dem som projekt
  • Besluta om särskilda tjänster till kunder i samarbete med sälj- och leveransteam
  • Sätta mål för teamet
  • Ansvara för budget – och resultat för din avdelning

Mer om bioMérieux
bioMérieux, som är världsledande inom området för in vitro-diagnostik i över 55 år, tillhandahåller diagnostiska lösningar som bestämmer källan till sjukdom och kontaminering för att förbättra patienternas hälsa och garantera konsumenternas säkerhet. Våra team som arbetar inom våra områden för digital transformation och informationsteknologi förändrar bokstavligen vården genom teknik. Deras olika expertis tjänar innovationer för patienter och företag. Utveckling av nya lösningar (hårdvara och mjukvara) samt uppbyggnad av kvalitativ data och insikter bidrar till ständig förbättring av folkhälsan.

Vem är du?
För att trivas hos oss ser vi gärna att du har erfarenhet från en liknande roll och gärna från en FMCG bransch. Vi kommunicerar dagligen på engelska både i tal och skrift varför du behöver ha mycket goda kunskaper i engelska. Om du har kunskaper i svenska är det starkt meriterande och skulle du även ha med dig franskan blir vi extra glada. Vårt affärssystem är SAP och det är en fördel om du har kunskaper i det.

Utöver det ser vi gärna att du:

  • Har ett starkt affärstänk och kan ta de beslut som behövs
  • Ser kundens perspektiv, oavsett om det är en intern kund eller extern kund
  • Har erfarenhet av att leda på distans
  • Har erfarenhet av att leda i en mångkulturell miljö

Intresserad?
Vi vill gärna höra mer om dig! För den här rollen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar dessvärre inte emot ansökningar via vanlig mejl utan du ansöker med ditt CV eller LinkedIn-profil på www.wise.se och kommer att få svara på några korta frågor. Om du går vidare kommer du att få genomföra våra arbetspsykologiska tester. Vi väljer att testa tidigt i processen för att säkerställa ett objektivt och icke-diskriminerande kandidaturval. Om du har några frågor kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se

Har du läst hela vägen hit så tror vi att du passar hos oss, så varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Kollektivavtal

Liknande jobb