Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Skip to content

Nu söker vi en ny servicechef till Scouterna

Stockholm
Ansök senast 10 Dec 2023
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av brett och verksamhetsnära ledarskap inom ekonomi och kansliservice inom organisationer med ett flertal samtidiga målsättningar. Du är trygg i ditt ledarskap och du coachar dina medarbetare och den ideella rörelsen till utveckling genom ett lyssnande och stödjande förhållningssätt.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Att leda serviceavdelningen i enlighet med Scouternas strategi, verksamhetsplan och ledarskapsfilosofi och ansvara för dess olika funktioner.
  • Ekonomi (Redovisning, controlling och lönehantering)
  • Försäljning, Scoutshop
  • E-tjänster (scouternas medlemsregister, webbar, lärandeplattform etc.)
  • Kanslistöd, intern IT, kår- och organisationsstöd
  • Försäkringar, lokaler och anläggningar
  • Statsbidrag och medlemsavgifter
  • Personalansvar för två chefer, en team-leader samt fem direktrapporterande medarbetare och ansvara för budget, prognosarbete och rapportering samt säkerställa att avtal och samarbeten inom ansvarsområdet hanteras väl.
  • Att ständigt utvärdera och utveckla arbets- och organisationsformer för servicefunktionerna samt att arbeta nära övriga funktioner inom Scouternas kansli för att ge ett gott stöd och bidra med kunskap inom supportområdena.
  • Att vara en aktiv del i Scouternas ledningsgrupp och uppdragsgivare åt de nationella ideella arbetsgrupperna Förvaltningsgruppen och E-tjänster

Kvalifikationer

  • Flerårig ledarskapserfarenhet
  • Akademisk examen inom ekonomi, IT eller motsvarande.
  • Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete med påvisbara resultat av att åstadkomma fungerande flöden och processer.
  • Identifierar sig med och delar Scouternas värderingar.
  • Erfarenhet av att leda eller agera beställare av IT utveckling är meriterande
  • Erfarenhet av verksamhetsutveckling genom ekonomistyrning är meriterande
  • Erfarenhet av att leda service- eller supportfunktioner är meriterande

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.  Placeringsort i Stockholm med uppdragsområde i hela landet. Scouterna omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen.  Facklig kontaktperson är Sassa Orebring som nås på tel. 076-853 94 52 eller sassa.orebring@scouterna.se

 

Scouterna

I Scouterna formas vi av äventyr. Det som sker ute i naturen och det som sker inom oss när vi upptäcker, utmanar och hittar mod tillsammans. I över hundra år har Scouterna sett till att barn och vuxna, från alla delar av samhället, får uppleva äventyr. Idag ger Scouterna över 80 000 barn och vuxna upplevelser som förändrar livet och världen. Vi finns från norr till söder, i 245 av landets kommuner. Läs mer på vår hemsida: https://www.scouterna.se/

 

Har vi väckt ditt intresse? 

I denna rekrytering samarbetar vi med Wise Professionals. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

 

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Saba Solomon [saba.solomon@wise.se]. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Kollektivavtal

Liknande jobb