Projektledare för ICA 100 år till ICA-handlarnas Förbund

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

ICA fyller 100 år och detta vill ICA fira ordentligt! Nu söker vi en duktig projektledare som ska hjälpa till med ett stort event samt många små event under hela 2017!

Till ICA-handlarnas Förbund söker vi en Projektledare för att delta i arbetet med ICAs 100-årsjubileum som äger rum under 2017. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på heltid, med omgående start och med möjlighet att arbeta i projektet hela 2017 ut.

 

Ditt uppdrag
2017 fyller ICA 100 år! Ett år då ICA vill visa kraften i ICA-idén, affärsmodellen med ”fria handlare i samverkan” som varit grunden sedan 1917. Projektet ”ICA 100 år” är ett stort gemensamt projekt som ägs av de tre parterna ICA-handlarnas Förbund, ICA Gruppen och ICA Sverige.

Vi söker nu en projektledare som knuten till den ena parten, ICA-handlarnas Förbund, framför allt ska projektleda delområdet ICAs historia och eventet Medlemskalas – en samling för alla 1 500 ICA-handlare som alla är medlemmar i Förbundet. I din roll som projektledare ingår du i informationsavdelningen på Förbundet som idag består av Informationschef samt fem medarbetare inom PR, digital kommunikation, Public Affairs och CSR/hållbarhet.

I samråd med den övergripande projektledningen för ICA 100 år kommer du att sätta och verkställa kommunikationsplaner mot ICA-handlare kopplat till firandet. Ditt ansvar blir också att integrera firandet i olika löpande aktiviteter och events, ha dialog med och vara stöd till olika handlare.

Exempel på arbetsuppgifter kommer att vara:

  • ICA 100 år – Arbeta med att stötta och kommunicera lokala och centrala initiativ som bidrar till ett långsiktigt hållbart samhälle.
  • ICAs historia – Berätta ICAs historia och berätta handlares och butikers historier i olika forum och kanaler.
  • Jubileumsevent – olika firanden tillsammans med ICA-medarbetare, kunder och andra intressenter. 

Din bakgrund
För att hantera uppdraget på bästa sätt tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av projektledning, både kopplat till kommunikationsprocesser och events. Vi ser gärna att du i din ansökan specificerar vilka kommunikationsaktiviteter och/eller events som du genomfört. Eftersom du i rollen blir beställare av externa tjänster är det viktigt att du har med dig den erfarenheten sedan tidigare. Du är van att arbeta med budgetansvar, ha nära kontakt till leverantörer och kollegor. En eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknad eller projektledning är meriterande. Erfarenhet från detalj- eller dagligvaruhandeln är också meriterande, men inget krav.

Dina personliga egenskaper är av stor vikt! Vi tror att rätt person för uppdraget är en utåtriktad, leveransfokuserad och mycket social person som har lätt för att hantera olika typer av människor. Du är en riktig ”doer” – en extremt produktiv, samverkande och uppskattad projektledare som trivs med parallella projekt, högt tempo och struktur. Du är verbal, tycker om att tala inför folk och har lätt för att kommunicera i grupp. När det gäller event har du en bra känsla för hur man skapar engagemang och ”det lilla extra”, är kreativ och idérik.

När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Erik Värendh Månsson på evm@kimm.se / 073-961 30 41 och konsultchef Anders Norrman an@kimm.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer