HR-ansvarig till SOS Barnbyar

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som HR-ansvarig får du möjlighet att vara med i ett spännande och utvecklande förändringsarbete där HR har en viktig roll.

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som HR-ansvarig får du möjlighet att vara med i ett spännande och utvecklande förändringsarbete där HR har en viktig roll.

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som HR-ansvarig hos oss får du möjlighet att vara med i ett spännande och utvecklande förändringsarbete där HR har en viktig roll. Vi sitter i moderna lokaler på Södermalm i Stockholm och trivs du med att arbeta i en organisation med en engagerande kultur och ambitiösa kollegor så kan detta vara rollen för dig!

 

Vad ska du göra?

Du har en central roll i att bidra till och driva pågående förändringsarbete och att stötta medarbetare, ledare och organisation både i Stockholm och den nystartade verksamheten i Göteborg. Vi siktar på att skapa en arbetsplats i världsklass och som HR-ansvarig har du en viktig roll i det arbetet. Förutom dagliga HR-frågor vill vi att du är ett strategiskt stöd i utveckling av medarbetare och verksamhet. Som HR-ansvarig handlar din roll också om att kvalitetssäkra och operationalisera HR-processer och aktiviteter ute i verksamheten. Vidare ansvarar du för den interna kommunikation kring det som berör medarbetare, ledare och organisation. Den interna kommunikationen är också en central del av förändringsarbetet. Du rapporterar direkt till Generalsekreterare och är med i ledningsteamet. Exempel på dina ansvarsområden är:

  • Organisationsutveckling
  • Medarbetarundersökning och uppföljning
  • Rekrytering/bemanning
  • Kompensationsfrågor
  • Arbetsmiljö
  • Arbetsrättsliga frågeställningar
  • Internkommunikation kring t.ex medarbetardagar, ledarsamlingar osv

 

Vem är du?

Som person vill vi att du är affärsmässig, utvecklingsinriktad, kommunikativ, en bra relationsbyggare, har en god samarbetsförmåga och har förmåga att arbeta självständigt. Vi vill att du håller en hög servicenivå, att du är strategisk, proaktiv och har lätt att se lösningar. För att lyckas i rollen vill vi att du har:

  • Universitetsutbildning inom relevant område
  • Erfarenhet av kvalificerat strategiskt HR-arbete
  • Kunskap om och förståelse för ovan nämnda ansvarsområden
  • Förmåga att coacha ledare i organisations- och ledarskapsfrågor
  • Ledarerfarenhet är önskvärt

 

Vilka är vi?

SOS Barnbyar finns i 134 länder och landområden. Vi har byggt och driver barnbyar, skolor, yrkesskolor, sociala center, medicinkliniker och familjestärkande program över hela världen. Vi har också en nationell verksamhet i Göteborg som ska bidra till att skapa en trygg uppväxt för utsatta barn. Idag är vi dryga 60 medarbetare i organisationen. Våra värderingar är: laget före jaget, omtanke och handlingskraft vilket innefattar att du har ett icke-diskriminerande förhållningssätt.

 

Om du vill veta mer

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals som är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kelly Chau på kelly.chau@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 24 november 2016.

Vi hörs!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer