Är du Ledarnas blivande Internkommunikatör?

Tillsatt

Stockholm

Som Internkommunikatör kommer du att ansvara för att planera och genomföra internkommunikation kopplat till ett affärsstrategiskt utvecklingsprogram.

Ledarna söker nu en Internkommunikatör via KIMM & Wise Professionals. I rollen som Internkommunikatör kommer du att vara uthyrd konsult. Uppdraget löper under hela 2017 med omgående start.


Om jobbet
Ledarna söker dig som brinner för internkommunikation. Som Internkommunikatör kommer du att ansvara för att planera och genomföra internkommunikation kopplat till ett affärsstrategiskt utvecklingsprogram.

Du kommer att skriva och publicera för intranätet, ta fram presentationer och budskap samt stötta ledning och chefer. Vidare kommer du att arbeta nära Ledarnas övriga verksamhet och i viss mån vara behjälplig i andra projekt på kommunikationsavdelningen. Du ingår i ett team om tolv personer och placering är i Ledarnas trevliga lokaler på Kungsholmen. Exempel på arbetsuppgifter är att:

  • Ta fram kommunikationsstrategier och kommunikationsplaner.
  • Stötta och coacha chefer med planer, budskap, frågor och svar och andra underlag som behövs för att lyckas med kommunikationsinsatserna.
  • Skriva artiklar och notiser för intranätet.

Din profil
För att bli framgångsrik i uppdraget tror vi att du har mångårig erfarenhet av internkommunikation från relativt komplexa organisationer, samt att du har arbetat med förändringsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från medlemsstyrda organisationer och att du är van att driva kommunikationsinsatser i verksamheter med många kontaktytor.

Du är duktig på att upprätta strategier och minst lika duktig på att operativt utföra dem. Som person beskriver du dig själv som en social, problemlösande och analytisk kommunikatör. Du agerar alltid utifrån organisationens bästa, och trivs med att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde – men du är självklart även skicklig på att samverka över gränserna. Kunskaper i Microsoft Office och Episerver är ett krav.

Om Ledarna
Ledarna är Sveriges chefsorganisation med fler än 90 000 medlemmar – chefer i alla branscher och på alla nivåer. Hos oss får medlemmarna utveckling, råd och stöd i uppdraget som chef och kring den egna anställningen. Alltid med utgångspunkt i chefens individuella behov.

På Ledarna arbetar idag drygt 120 medarbetare – bland annat jurister, chefsrådgivare, förhandlare, kommunikatörer och ledarskapsutvecklare – med den dagliga medlemsservicen. Vi verkar över hela landet. Vårt kontor ligger på Kungsholmen i Stockholm. För att ge bästa möjliga service till våra medlemmar eftersträvar Ledarna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi ser gärna sökanden som bidrar till detta. Läs mer på ledarna.se

När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Erik Värendh Månsson, evm@kimm.se och konsultchef Anders Norrman, an@kimm.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kommer troligtvis att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
 

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer