Training Manager till O’Learys Trademark

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vi söker dig med erfarenhet från hotell/restaurang- eller servicebranschen och som har haft en ledande position och arbetat med att leda och utbilda människor.

Vi söker dig med erfarenhet från hotell/restaurang- eller servicebranschen och som har haft en ledande position och arbetat med att leda och utbilda människor.

O’Learys – Where Fans meet, är den självklara mötesplatsen och erbjuder en unik kombination av känsla, smaker och upplevelser med inspiration från Boston. O’Learys fokuserar på en helhetsupplevelse med mat, dryck, musik och spännande TV-underhållning. Företaget och kedjan är i stark tillväxt och våra varumärken O´Learys och Boston Grill ligger nu för utveckling i norden såväl som internationell export med en ambition att dubbla omsättningen till 2018, därför söker vi nu en Training Manager med ”Passion for Eatertainment”.

Din roll
Som Training Manager äger driver och genomför du O ‘Learys Academy och skapar olika skolor för sälj, ledarskap och service.  Rollen innebär att sätta riktlinjer för kompetensutveckling – hur vi ska driva utbildning för kedjan, samt genomföra dessa själv eller via externa partners. Ditt arbete utgår från huvudkontoret i Stockholm, men resor i tjänsten förekommer frekvent. Tjänsten rapporterar till COO.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Sätta en global utbildningspolicy för kedjan.
  • Utifrån policyn ta fram utbildningsverktyg samt utbilda i allt från ledarskap till försäljning och service.
  • Ansvara för och aktivt utveckla vår webbskola.
  • Äga, driva och genomföra våra introduktionsutbildningar för nya franchisetagare och nyckelpersoner inom kedjan.
  • Genomföra utbildning vid regionskonferenser.
  • Coacha chefer och medarbetare i kedjan.
  • Samarbeta med våra praktikenheter ute i landet där ny restaurangpersonal får lära sig att laga mat och servera, samt hur man driver en O’ Learys restaurang.
  • Sätta ihop ett Trainer team, dvs personal som idag arbetar ute i kedjan som ska hjälpa till vid t ex nyöppningar. Det kan även bli aktuellt med egenanställda medarbetare i Trainer teamet.
     

Om dig
Vi söker dig med en pedagogisk ådra som brinner för att utveckla människor samt har en passion för mat och dryck. Vi ser gärna att du har utbildning i försäljning och/eller ledarskap på t ex IHM eller liknande skolor. Vi värdesätter stort att du har erfarenhet från hotell/restaurang eller servicebranschen, gärna från en stor internationell F&B/retailkedja. Att få en kund nöjd ligger i ditt DNA för du vet att i slutändan handlar allt om försäljning och att skapa goda resultat är något du motiveras av. Vi ser gärna att du har haft liknande tjänst tidigare eller haft en ledande position och/eller arbetat med att leda och utbilda människor. 

Du är nyfiken på människor och är den där personen som smälter in i alla möjliga sammanhang. Det är viktigt för dig att först lyssna in för att sedan på ett pedagogiskt sätt få fram ditt budskap. Du har en naturlig pondus och man får förtroende för dig. Du kommer att lyckas i rollen om du dessutom är proaktiv samt har drivet att få saker gjorda.

För att du ska trivas hos oss och för att vi ska trivas med dig tror vi att du lever efter vår devis; Be you – du är kreativ, har mod, är trygg och vågar bjuda på dig själv. Du är en Teamplayer som bidrar och samarbetar för att vi tillsammans ska nå våra mål samt göra gästens möte minnesvärt. Och sist men inte minst så har du Öga för detaljer- att vara noggrann visar din passion för utveckling.

 

Vi erbjuder
O’Learyskedjan är en Europas 10  största och 7:e snabbast växande restaurangkedjor med 125 franchisebaserade barer och restauranger i Norden, Spanien, Kina, Vietnam, Turkiet, Förenade Arabemiraten, Ungern och Singapore.  O’Learys Trademark är franchisegivare och varumärkesägare med 50 anställda och huvudkontor ligger i vid vackra Hagaparken i Stockholm. Du kommer till en bred och spännande tjänst för ett starkt varumärke i ett kul och engagerat team och kommer att få vara med och bidra till O’Learys fortsatta utveckling och framgång.

Intresserad?
Vi samarbetar med Wise Professionals i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Bjerkelius på 08-555290 00 eller anna.bjerkelius@wise.se. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 9 mars. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 

 

 

 

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Executive Assistent till DHL Express

DHL Express är världens ledande leverantör av internationell expressleverans och vi söker nu dig som vill vara en del av världens mest internationella företag. De har blivit utnämnda till
”Top Employer” i fem år vilket är något som DHL Express är mycket stolta över!

Vi letar nu efter deras nya superstar i rollen som Executive Assistent.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Exekutiv Assistent åt Amnesty International

Är du en erfaren Exekutiv Assistent med hög integritet? Brinner du dessutom för mänskliga rättigheter och människors lika värde? Nu har du möjligheten att få vara med och strukturera och lägga grunden för rollen som Exekutiv Assistent åt Amnestys Generalsekreterare.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer