Executive Assistant till EQT Ventures

Tillsatt

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Vi söker dig som har 5 års erfarenhet från rollen som Assistent, gärna från en internationell och snabbrörlig miljö!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Till EQT Ventures söker vi en affärsnära och proaktiv Executive Assistant som vill arbeta i en internationell miljö med högt tempo. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader via The Pace/Wise Professionals. För rätt person finns goda chanser till anställning eller förlängning. Start för uppdraget är omgående och placering är i EQT’s lokaler på Blasieholmen i centrala Stockholm.

Kort om EQT Ventures
EQT Ventures är ett riskkapitalbolag som investerar i tech-drivna tillväxtbolag. EQT Ventures är en del av EQT, ett globalt ledande Private Equity bolag med portfolibolag i Europa, Asien och USA. Läs mer om EQT och EQT Ventures på eqtpartners.com och eqtventures.com 

Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistant kommer du att supportera EQT Ventures Founding Partner/Business Line Head samt det tillhörande teamet. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för interna och externa frågor kopplat till BL Head och rollen innebär att på ett proaktivt sätt driva agendan och fatta affärsmässiga beslut kring EQT Ventures administrativa projekt och dagliga rutiner. Som Executive Assistant ges du möjlighet att verka i en snabb och innovativ miljö samt vara med på EQT Ventures tillväxtresa.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  •         Kalenderhantering och prioritering
  •         Rese- och mötesbokning
  •         Kommunikation med interna och externa aktörer
  •         Ko-ordinering av ledningsgruppen och möten
  •         Hantering av utlägg, kvitton och avtal
  •         Övriga administrativa ad hoc-uppgifter

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från att arbeta som Executive Assistant i en internationell och snabbrörlig miljö. Erfarenhet från tech, venture capital eller start-up är ett plus. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Du är en van användare av Officepaketet och har en god systemförståelse i övrigt.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är energisk, lösningsorienterad och professionell med mycket goda organisatoriska färdigheter samt förmåga att prioritera och upprätthålla balans i en föränderlig miljö. Du har ett öga för detaljer samt är van att arbeta med korta tidsfrister. Du vill gärna utveckla och effektivisera arbetssätt och processer för att uppnå bättre resultat och leverans. Du har en positiv attityd och bemöter alltid människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och Helena Albinsson (helena.albinsson@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Video Content Producer till Wise Professionals

Som Video Content Producer hos Wise Professionals kommer du redan första dagen svepas med i en företagskultur där allt är möjligt. Där film är en självklar del i vardagen och där dina idéer blir verklighet. Vi är redan nyfikna på vem du är som filmskapare och vill att du ska ha den roligaste tiden i din karriär hos oss. Är du redo att kavla upp ärmarna och ta fram film som får oss att både tappa andan och hakan?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en analytisk kundrådgivare till 2Secure

Du erbjuds en dynamisk roll på ett branschledande företag där du tillsammans med ditt team bidrar till ett tryggare samhälle. Trivs du i kundmötet, är duktig på analys, är konsultativ och rådgivande, då kan det här vara rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Scandinavian HR Manager till CERTEGO

CERTEGO har anor från industriell låsverksamhet som startades redan för 150 år sedan. Vi tillhör koncernen ASSA ABLOY och vägen fram till dagens högteknologiska företag har kantats av ett stort antal bolagsfusioner och förvärv över hela Norden.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Landets bästa rekryteringschef till ICA

Nu går startskottet för uppbyggnaden av inget mindre än landets bästa rekryteringsteam! Du som rekryteringschef kommer forma och leda funktionen med några av Sveriges bästa rekryterare i en roll där du förväntas göra enorm skillnad.
“Det här kan på allvar vara det roligaste jobb du kan ha ” Så säger Åsa Daxberg som blir din närmaste chef i denna roll. Och vi, Maria och Johanna från Wise som ansvarar för denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Senior rekryterare till ICA – också landets bästa

Som tidigare utannonserats bygger ICA landets bästa rekryteringsteam! Du som senior rekryterare kommer tillsammans med landets bästa rekryteringschef vara med från början och bygga ett team som förväntas göra stor skillnad.
“Det här är också det roligaste jobb du kan ha ” säger Åsa Daxberg som blir din chefs närmaste chef. Och vi, Maria och Johanna från Wise, som ansvarar för även denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med…. Den här gången också!

Stockholm

Läs mer