Executive Assistant till EQT Ventures

Tillsatt

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Vi söker dig som har 5 års erfarenhet från rollen som Assistent, gärna från en internationell och snabbrörlig miljö!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Till EQT Ventures söker vi en affärsnära och proaktiv Executive Assistant som vill arbeta i en internationell miljö med högt tempo. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader via The Pace/Wise Professionals. För rätt person finns goda chanser till anställning eller förlängning. Start för uppdraget är omgående och placering är i EQT’s lokaler på Blasieholmen i centrala Stockholm.

Kort om EQT Ventures
EQT Ventures är ett riskkapitalbolag som investerar i tech-drivna tillväxtbolag. EQT Ventures är en del av EQT, ett globalt ledande Private Equity bolag med portfolibolag i Europa, Asien och USA. Läs mer om EQT och EQT Ventures på eqtpartners.com och eqtventures.com 

Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistant kommer du att supportera EQT Ventures Founding Partner/Business Line Head samt det tillhörande teamet. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för interna och externa frågor kopplat till BL Head och rollen innebär att på ett proaktivt sätt driva agendan och fatta affärsmässiga beslut kring EQT Ventures administrativa projekt och dagliga rutiner. Som Executive Assistant ges du möjlighet att verka i en snabb och innovativ miljö samt vara med på EQT Ventures tillväxtresa.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  •         Kalenderhantering och prioritering
  •         Rese- och mötesbokning
  •         Kommunikation med interna och externa aktörer
  •         Ko-ordinering av ledningsgruppen och möten
  •         Hantering av utlägg, kvitton och avtal
  •         Övriga administrativa ad hoc-uppgifter

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från att arbeta som Executive Assistant i en internationell och snabbrörlig miljö. Erfarenhet från tech, venture capital eller start-up är ett plus. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Du är en van användare av Officepaketet och har en god systemförståelse i övrigt.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är energisk, lösningsorienterad och professionell med mycket goda organisatoriska färdigheter samt förmåga att prioritera och upprätthålla balans i en föränderlig miljö. Du har ett öga för detaljer samt är van att arbeta med korta tidsfrister. Du vill gärna utveckla och effektivisera arbetssätt och processer för att uppnå bättre resultat och leverans. Du har en positiv attityd och bemöter alltid människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och Helena Albinsson (helena.albinsson@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer