Kommunikatör till Swedol

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Swedol är på en fortsatt tillväxtresa och nu söker vi en Kommunikatör som ska ta hand om vår interna och externa kommunikation och kommer att vara en viktig kugge i vårt maskineri!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Swedol är ett detaljhandelsbolag som tillhandahåller kvalitativa varor och tjänster till professionella användare på webben och i butiker. Arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter är viktiga delar av vårt sortiment.  Vår vision är att vara den partner som bäst tillgodoser den professionella användarens behov. Vi är ett nordiskt bolag, men har en stark tyngdpunkt i Sverige.

Vill du bli en del av oss?

Det är en spännande roll där du får vara med att utveckla och bygga upp kommunikationsarbetet från början och kombinera strategi med praktiskt arbete. Rollen innebär självständigt arbete med stort ansvar. Du är experten på kommunikation och ska hjälpa oss att säkerställa genomslag av koncernens gemensamma värdegrund. Samt se till att koncernen har en ändamålsenlig kommunikation med relevanta intressenter, internt som externt.

Fokus den första tiden är internkommunikation, att få på plats tydliga, fungerande strukturer inklusive ett användbart och levande intranät. Därefter finns det behov att ta sig an mer externa kommunikationsbitar. Du samverkar med andra som är involverade i den interna och externa kommunikationen. Rollen rapporterar till koncernens affärsutvecklingschef. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Tyresö.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att det finns en övergripande strategi och en tydlig ansvarsfördelning för koncernens kommunikation.
  • Ansvara för koncernens värdegrundsplattform.
  • Säkerställa att koncernens kommunikation stödjer koncernens och kedjornas varumärken.
  • Ansvara övergripande för att det finns en ändamålsenlig intern kommunikation.
  • Ansvara för koncernens intranät.
  • Stödja företagsledningen och andra chefer i kommunikationsfrågor.
  • Ansvara för koncernens externa webbar.
  • Stödja koncernens aktiemarknadskommunikation.
  • Ansvara för koncernens PR-aktiviteter.

Vad skulle du kunna ha för bakgrund för att trivas hos oss?
Du har troligen en akademisk utbildning inom t ex kommunikation, marknadsföring eller ekonomi eller liknande utbildning från t ex Berghs eller IHM. Du bör ha erfarenhet av en organisation med liknande karaktär som vår eller erfarenhet av en större organisation som varit med om ett förändringsarbete.Din svenska och engelska ligger på en mycket hög nivå, muntligen som skriftligen.

Som person…
Är du självgående och tar ett stort eget ansvar, du tar tag i och föreslår lösningar på problem. Du är en strategisk projektledare samtidigt som du operativt genomför, slutför och följer upp. Du förstår vikten av att hitta rätt balans mellan strategi och leverans – viktigt att inte tappa det strategiska även när det finns mycket korta saker att göra. Du har den erfarenhet som krävs för att självständigt kunna driva både det interna och externa kommunikationsarbetet. Och med ditt relationsskapade sätt får du med dig organisationen på nya arbetssätt och synsätt. Du kan kombinera egen leverans med att ge ramar för, motivera och stödja andra i organisationen som behöver kommunicera.

Mer om Swedol
Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Genom våra olika koncept får professionella användare effektiv varuförsörjning till ett attraktivt pris. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol har webbhandel och totalt 99 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Small Cap-lista.  Läs gärna mer om oss på om.swedol.se.


Nu måste du ju ansöka!
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Anna Bjerkelius enklast på mejl ab@kimm.se eller 08-555290 00. Varmt välkommen med din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt då vi går igenom ansökningarna löpande – sista ansökningsdag är den 2 oktober.
Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer