Communication and Marketing Manager

Tillsatt

Göteborg Rekrytering

Tycker du att marknadsföring och kundfokus låter som en intressant kombination och vill du hjälpa ett av Nordens ledande relocationbolag att öka kännedomen om varumärket på marknaden? Genom ett både strategiskt och operativt arbete får du vara med på en spännande kommunikationsresa. Ett arbete som innebär internationella kontakter och ett perspektiv på koncernnivå. Kan detta vara du – skicka in din ansökan via länken. Vi hoppas att just du är vår perfekta matchning!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Vad får du göra hos oss som Communication and Marketing Manager? 

Vi har funnits i 25 år och har gjort många betydelsefulla insatser för både våra kunder och för enskilda individer. Nu vill vi gärna ha din hjälp att öka kännedomen om vårt viktiga arbete. I rollen som Communication and Marketing Manager hos oss får du möjlighet att arbeta på koncernivå, framförallt med vår externa kommunikation – parallellt med stort fokus på kundsegment och analyser.

Några av dina ansvarsområden

  • Ansvara för vår externa kommunikation.
  • Skapa och driva information med hjälp av LinkedIn, mail, seminarier, kundmöten och mässor.
  • Producera produktblad, prislistor, presentationsmaterial och tryckt material
  • Genomföra marknadsanalyser, konkurrensanalyser, affärsområdesanalyser och omvärldsbevakning.
  • Identifiera nya kunder och säkerställa att kundlistorna är uppdaterade.
  • Skapa relevant innehåll och förmedla det vidare i relevanta kanaler
  •  Arrangera och skapa teman för seminarier.
  •  Utveckla kundaktiviteter som främjar cross-sales mellan våra produkter  inom Sverige och internationellt.
  • Produktion och genomförande av verksamhetsplaner.
  • Samt följa upp, analysera och presentera uppföljning av bolagets fakturering.

 

Vem hoppas vi att du är? 
Rollen är en nysatsning och vi hoppas att du är en person som är flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös, genuint intresserad av våra produkter och har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Du motiveras av att driva eget arbete och vågar fatta egna beslut. Vi blir extra glada om du kommer in med en härlig energi som kan spridas vidare till våra kollegor och att vi gemensamt kan hålla en härlig stämning på kontoret.

Vi hoppas att du är erfaren inom marknadsområdet och har mellan 2–5 års arbetslivserfarenhet. Kanske har du en YH-utbildning eller motsvarande inom marknad/kommunikation. Du talar obehindrat svenska och engelska. Du är en fena på Indesign och Officepaketet, med fokus på Powerpoint.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder möjligheten att komma in i en utmanande och kommersiell roll med en hög grad av autonomi. Du kommer arbeta i en positiv, ambitiös och tillväxtorienterad miljö. Vi är en professionell, innovativ och växande internationell organisation som sätter kunden i fokus för vår verksamhet och vi vill att du delar vår syn på hur vi driver arbetet framåt. Rollen innebär resor inom Sverige och internationellt, då framförallt Spanien och Finland. Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och du rapporterar till VD.

Kort om oss 
KEY Relocation och BBi Communication är en företagskoncern med två varumärken. KEY Relocation grundades 1993 och erbjuder flyttlösningar för internationella företag och deras anställda. Vår expertis ligger i en ”end-to-end-hantering”. Allt sker under ett och samma tak med endast en kontaktpunkt. På så vis hjälper vi HR-avdelningar med kostnadsbesparingar i form av tid och administration samt erbjuder en helhetsservice och delar med oss av vår expertis. Vi har varit delaktiga i över 40 000 flyttar. KEY Relocation erbjuder lösningar inom destinationstjänster, Global Mobility Services, Immigration Services, Move Management, interkulturell kommunikation och företagsadministration. Vi har filialer i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Spanien.

BBi Communication är ett interkulturellt kommunikationsföretag, som erbjuder språkutbildning, interkulturellt ledarskapsprogram, interkulturell utbildning och översättningstjänsterBolaget har funnits sedan 1986 och bedriver verksamhet i samtliga fem världsdelar. Uppdraget är att underlätta för enskilda, grupper och organisationer att bli framgångsrika i en internationell miljö.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Linda Holmberg är ansvarig för processen och kommer att vara på semester mellan 2 februari och 13 februari. Du kan förvänta dig återkoppling och status i processen efter den 13 februari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisas kollega Lisa Bäckson på 0765–259011. KIMM tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. 

KIMM jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2018-02-28. För att hjälpa oss ta reda på om du är rätt för rollen innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Copywriter

Vill du arbeta med att utveckla och bygga Bris kommunikation, från idégenerering till praktiskt genomförande och har erfarenhet av att skriva och publicera texter för olika kanaler och målgrupper? Då kanske du vill anta rollen som Copywriter hos oss på Bris!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

HR Business Advisor till KPMG

Vill du arbeta i en affärsnära HR-roll i en högpresterande kultur där medarbetarna delar med sig av kunskap och tar fram det bästa hos varandra? Då tycker vi du ska fortsätta läsa här nedan!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer