Communication and Marketing Manager

Tillsatt

Göteborg Rekrytering

Tycker du att marknadsföring och kundfokus låter som en intressant kombination och vill du hjälpa ett av Nordens ledande relocationbolag att öka kännedomen om varumärket på marknaden? Genom ett både strategiskt och operativt arbete får du vara med på en spännande kommunikationsresa. Ett arbete som innebär internationella kontakter och ett perspektiv på koncernnivå. Kan detta vara du – skicka in din ansökan via länken. Vi hoppas att just du är vår perfekta matchning!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Vad får du göra hos oss som Communication and Marketing Manager? 

Vi har funnits i 25 år och har gjort många betydelsefulla insatser för både våra kunder och för enskilda individer. Nu vill vi gärna ha din hjälp att öka kännedomen om vårt viktiga arbete. I rollen som Communication and Marketing Manager hos oss får du möjlighet att arbeta på koncernivå, framförallt med vår externa kommunikation – parallellt med stort fokus på kundsegment och analyser.

Några av dina ansvarsområden

  • Ansvara för vår externa kommunikation.
  • Skapa och driva information med hjälp av LinkedIn, mail, seminarier, kundmöten och mässor.
  • Producera produktblad, prislistor, presentationsmaterial och tryckt material
  • Genomföra marknadsanalyser, konkurrensanalyser, affärsområdesanalyser och omvärldsbevakning.
  • Identifiera nya kunder och säkerställa att kundlistorna är uppdaterade.
  • Skapa relevant innehåll och förmedla det vidare i relevanta kanaler
  •  Arrangera och skapa teman för seminarier.
  •  Utveckla kundaktiviteter som främjar cross-sales mellan våra produkter  inom Sverige och internationellt.
  • Produktion och genomförande av verksamhetsplaner.
  • Samt följa upp, analysera och presentera uppföljning av bolagets fakturering.

 

Vem hoppas vi att du är? 
Rollen är en nysatsning och vi hoppas att du är en person som är flexibel och lösningsfokuserad. Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös, genuint intresserad av våra produkter och har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Du motiveras av att driva eget arbete och vågar fatta egna beslut. Vi blir extra glada om du kommer in med en härlig energi som kan spridas vidare till våra kollegor och att vi gemensamt kan hålla en härlig stämning på kontoret.

Vi hoppas att du är erfaren inom marknadsområdet och har mellan 2–5 års arbetslivserfarenhet. Kanske har du en YH-utbildning eller motsvarande inom marknad/kommunikation. Du talar obehindrat svenska och engelska. Du är en fena på Indesign och Officepaketet, med fokus på Powerpoint.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder möjligheten att komma in i en utmanande och kommersiell roll med en hög grad av autonomi. Du kommer arbeta i en positiv, ambitiös och tillväxtorienterad miljö. Vi är en professionell, innovativ och växande internationell organisation som sätter kunden i fokus för vår verksamhet och vi vill att du delar vår syn på hur vi driver arbetet framåt. Rollen innebär resor inom Sverige och internationellt, då framförallt Spanien och Finland. Tjänsten är placerad i centrala Göteborg och du rapporterar till VD.

Kort om oss 
KEY Relocation och BBi Communication är en företagskoncern med två varumärken. KEY Relocation grundades 1993 och erbjuder flyttlösningar för internationella företag och deras anställda. Vår expertis ligger i en ”end-to-end-hantering”. Allt sker under ett och samma tak med endast en kontaktpunkt. På så vis hjälper vi HR-avdelningar med kostnadsbesparingar i form av tid och administration samt erbjuder en helhetsservice och delar med oss av vår expertis. Vi har varit delaktiga i över 40 000 flyttar. KEY Relocation erbjuder lösningar inom destinationstjänster, Global Mobility Services, Immigration Services, Move Management, interkulturell kommunikation och företagsadministration. Vi har filialer i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Spanien.

BBi Communication är ett interkulturellt kommunikationsföretag, som erbjuder språkutbildning, interkulturellt ledarskapsprogram, interkulturell utbildning och översättningstjänsterBolaget har funnits sedan 1986 och bedriver verksamhet i samtliga fem världsdelar. Uppdraget är att underlätta för enskilda, grupper och organisationer att bli framgångsrika i en internationell miljö.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Linda Holmberg är ansvarig för processen och kommer att vara på semester mellan 2 februari och 13 februari. Du kan förvänta dig återkoppling och status i processen efter den 13 februari. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisas kollega Lisa Bäckson på 0765–259011. KIMM tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. 

KIMM jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2018-02-28. För att hjälpa oss ta reda på om du är rätt för rollen innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Video Content Producer till Wise Professionals

Som Video Content Producer hos Wise Professionals kommer du redan första dagen svepas med i en företagskultur där allt är möjligt. Där film är en självklar del i vardagen och där dina idéer blir verklighet. Vi är redan nyfikna på vem du är som filmskapare och vill att du ska ha den roligaste tiden i din karriär hos oss. Är du redo att kavla upp ärmarna och ta fram film som får oss att både tappa andan och hakan?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en analytisk kundrådgivare till 2Secure

Du erbjuds en dynamisk roll på ett branschledande företag där du tillsammans med ditt team bidrar till ett tryggare samhälle. Trivs du i kundmötet, är duktig på analys, är konsultativ och rådgivande, då kan det här vara rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Scandinavian HR Manager till CERTEGO

CERTEGO har anor från industriell låsverksamhet som startades redan för 150 år sedan. Vi tillhör koncernen ASSA ABLOY och vägen fram till dagens högteknologiska företag har kantats av ett stort antal bolagsfusioner och förvärv över hela Norden.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Landets bästa rekryteringschef till ICA

Nu går startskottet för uppbyggnaden av inget mindre än landets bästa rekryteringsteam! Du som rekryteringschef kommer forma och leda funktionen med några av Sveriges bästa rekryterare i en roll där du förväntas göra enorm skillnad.
“Det här kan på allvar vara det roligaste jobb du kan ha ” Så säger Åsa Daxberg som blir din närmaste chef i denna roll. Och vi, Maria och Johanna från Wise som ansvarar för denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Senior rekryterare till ICA – också landets bästa

Som tidigare utannonserats bygger ICA landets bästa rekryteringsteam! Du som senior rekryterare kommer tillsammans med landets bästa rekryteringschef vara med från början och bygga ett team som förväntas göra stor skillnad.
“Det här är också det roligaste jobb du kan ha ” säger Åsa Daxberg som blir din chefs närmaste chef. Och vi, Maria och Johanna från Wise, som ansvarar för även denna rekrytering, kan inte annat än att hålla med…. Den här gången också!

Stockholm

Läs mer