Projektledare till Musiksverige

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Till Musiksverige söker vi en självständig, lyhörd och organiserad projektledare. I detta uppdrag kommer du bland annat att arbeta med kommunikation, medlemsaktiviteter och verksamhetsplanering.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • MIS

Till Musiksverige söker vi en självständig, lyhörd och organiserad projektledare. Det här är ett konsultuppdrag på deltid (50 %), där du blir anställd och uthyrd genom KIMM. Uppdraget har omgående start och beräknas att pågå fram till årsskiftet. Musiksverige har sitt kontor vid vackra Zinkensdamm i Stockholm.


Om Musiksverige

Vi är intresseorganisationen som kommunicerar och driver den samlade musikbranschens frågor. Vi samlar artister, kompositörer, textförfattare, musiker, managers, producenter, musikbolag och musikförläggare i Sverige. Vårt uppdrag är att ge den svenska musiken bästa möjliga förutsättningar att skapas, utvecklas och spridas. I vårt uppdrag ingår dessutom att samla musikbranschen i gemensamma projekt, som sammanställningar av statistik om branschen, och evenemang, som till exempel branschdagar. Läs mer om oss här: https://www.musiksverige.org/ 

 

Ditt uppdrag som projektledare

Rollen som projektledare är minst sagt mångfacetterad! Du kommer att driva flera olika frågor inom ditt uppdrag och oftast helt på egen hand. Det är nämligen du som utgör Musiksveriges kansli. Till din hjälp arbetar du med ordföranden, styrelsen och medlemmarna. I huset vi sitter i finns det också många trevliga och kompetenta människor från liknande organisationer, som alla på ett eller annat sätt driver svensk musik framåt. Dina arbetsuppgifter innefattar huvudsakligen:

  • Kommunikation: Ansvar för Musiksveriges verksamhet och aktiviteter i relevanta kommunikationskanaler såsom webb, press och sociala medier. Mediekontakt för Musiksveriges verksamhet, i samråd med ordförande.
  • Medlemsaktiviteter: Upprätthålla relationen till föreningens medlemmar. Inhämta medlemmarnas syn på Musiksveriges långsiktiga prioriteringar samt ha koll på viktiga händelser och trender i omvärlden som påverkar verksamheten.
  • Planering och möten: Koordinera och leda aktiviteter och projekt enligt föreningens fokusområden. Löpande rapportera Musiksveriges verksamhet till styrelsen. Kalla till styrelsemöten, föreningsstämmor och seminarier.
  • Verksamhetsplanering: Upprätta föreningens verksamhetsplan, budget samt årsredovisning (tillsammans med redovisningskonsult). Upphandla och agera beställare till externa tjänster.
  • Ekonomi: Ta fram underlag för fakturering av medlemsavgifter samt kontera leverantörsfakturor.

 

Vem är du?

Vi söker dig som är van att jobba brett och självständigt med ovanstående uppgifter. Kanske har du jobbat som egenföretagare eller som projektledare? Du trivs med att koordinera, administrera och leda projekt – att få saker gjorda – det är du! Vidare är du en duktig skribent och erfaren av att jobba med kommunikation, gärna i medlemsstyrda organisationer. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, lyhörd och diplomatisk. Kunskap om musikbranschen är meriterande, alternativt har du en bakgrund inom en annan del av konst- eller kulturlivet. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

 

När du blir en del av KIMM
Som konsult hos KIMM erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

 

Om du vill veta mer
I denna process samarbetar vi med KIMM. Du får gärna kontakta mig om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är konsultchef, Anders Norrman an@kimm.se och kandidatansvarig Lisa Andelius la@kimm.se

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kommer troligtvis att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Fotograf: Magnus Ragnvid

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Musiksverige

Hornsgatan 103, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer