Kommunikationsansvarig till SKL Kommentus

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Tycker du om att arbeta i en organisation med starkt framåtdriv som gör nytta? Är du en initiativtagande, relationsbyggande och duktig kommunikatör som vill ta ett helhetsgrepp och utveckla både ditt arbete och dig själv? Då kan detta vara rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Erbjudande

Det finns flera anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta på SKL Kommentus. Den främsta är att vi alla på företaget har ett viktigt uppdrag – att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom inköp och HR. För oss är hållbarhet, samhällsnytta och kvalitet centrala nyckelord. Vår vision är att vara offentlig sektors mest värdeskapande samarbetspartner. Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.

Om SKL Kommentus

SKL Kommentus ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt en majoritet av Sveriges kommuner. SKL Kommentus-koncernen består av tre affärsområden; SKL Kommentus HR- och chefsstöd, SKL Kommentus Inköpscentral och AffärsConcept. Våra kunder är både kommunala och statliga organisationer och vårt uppdrag och kärnverksamhet är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda stöd och tillgodose deras behov av varor och tjänster. SKL Koncernen har cirka 130 medarbetare och våra kontor ligger i Stockholm, Malmö och Göteborg. Läs gärna mer om SKL Kommentus och vår verksamhet här.

Om rollen

Som Kommunikationsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar och fungera som huvudkontaktperson för kommunikationen inom ett av våra affärsområden – SKL Kommentus Inköpscentral – som upphandlar nationella ramavtal åt i huvudsak kommuner och landsting. Du kommer ha stort eget ansvar som innebär att utveckla, initiera, genomföra och utvärdera olika kommunikationsuppdrag och projekt, i nära samarbete med ledningsgrupp, kategoriansvariga och medarbetare inom affärsområdet. I utförandet av de olika uppdragen och aktiviteterna har du dessutom hjälp av övriga kollegor inom Kommunikation. Då vi arbetar i en flexibel, projektbaserad organisation kommer du även aktivt få delta i framtagande av strategi, planering och utförande av kommunikationsuppdrag och projekt som rör hela SKL Kommentus. Du rapporterar till kommunikationschefen och ingår i vår kommunikationsavdelning som idag består av 14 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:

  • Planera, koordinera och utföra kommunikationsuppdrag och aktiviteter inom affärsområdet
  • Planera, koordinera, producera och följa upp extern- och marknadskommunikation, internkommunikation, tjänste- och produktkommunikation samt projektkommunikation
  • Agera stöd och bollplank till ledningsgrupp, chefer och medarbetare i såväl strategiska som operativa kommunikationsfrågor inom affärsområdet

Om dig

För att lyckas i rollen har du minst fem till sju års erfarenhet av brett kommunikationsarbete på både strategisk och operativ nivå. Du är en vass skribent, har goda språkkunskaper i svenska och behärskar både traditionella och digitala kanaler inklusive rörlig media. Du har förmåga att författa ändamålsenliga texter och producera engagerande innehåll med fokus på målgrupp och syfte. Du är en duktig projektledare som vågar tänka nytt och är van att jobba mot deadlines. Du har en eftergymnasial utbildning, troligtvis inom information, kommunikation, webb eller journalistik. För att trivas i rollen har du förmåga att växla mellan att leda olika arbetsgrupper, samarbeta och jobba i team. Du har också goda kunskaper inom relevanta kommunikationsverktyg, gärna EpiServer och Apsis. Som person är du driven, prestigelös, flexibel och har en god blick för helheten. Erfarenhet av offentlig sektor ser vi som meriterande.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar SKL Kommentus med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se senast 2018-08-20. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, från och med vecka 34. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Camilla Waernelius (cw@kimm.se) eller Sabina Axelsson (sa@kimm.se).

Trevlig sommar!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger SKL Kommentus

Hornsgatran 15, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia, Marint

Nu söker vi en försäljningskoordinator till Yamaha Motor Scandinavia Marint i Sickla.
Du erbjuds en affärsnära roll där du är navet i försäljningsavdelningen och den som håller koll på försäljningen, lager, prissättning och analys. Yamaha Motor Scandinavia Marint sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Nu söker vi en Office Manager till 2Secure

Vi söker dig som trivs i en roll där du får ge förstklassig service till både anställda, besökare och kunder. Du drivs av att ge det lilla extra och att vara spindeln i nätet och du erbjuds en central och viktig roll med stora utvecklingsmöjligheter.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Facility Manager till JM

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Forskningsassistent till Hjärt- Lungfonden

Vill du ha en central och viktig roll där ditt arbete verkligen gör skillnad?
Nu söker vi en Forskningsassistent till Hjärt-Lungfonden. Du kommer till ett härligt professionellt gäng i ett engagerande klimat med högt i tak. Vill du vara med på vår viktiga resa, i forskningsprojektet SCAPIS, där vi arbetar för att stoppa hjärt- och lungsjukdomar innan de uppstår?

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundtjänstchef

Nu söker vi en Kundtjänstchef till Nord Drivsystem. Du får en central roll och är den som fungerar som koordinator för teamet och leveransen mot kund. Du kommer att ansvara för ett härligt team bestående av nio självgående personer. Har du erfarenhet från tekniska branscher och brinner för kunddialog och personal? Då är det här rollen för dig!

Stockholm

Läs mer