Partsrådet söker en ekonomiansvarig

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Söker du en bred och omväxlande roll som ekonomiansvarig i en organisation som verkar för ett bättre arbetsliv? Är du även intresserad av att arbeta med verksamhetsuppföljning? Då kan denna roll vara rätt för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Lunchförmåner

Om rollen
I din roll som ekonomiansvarig ansvarar du självständigt för den löpande redovisningen, löneadministrationen, tertial- och årsbokslut samt upprättande av årsredovisningen. Detta uppskattas utgöra ca. 30% av din tid.

Resterande tid kommer du att ägna åt att följa upp det nya arbetsområdet Hållbart arbetsliv. Du kommer att ansvara för att utveckla och implementera ett uppföljningssystem för att bland annat följa vilka tjänster som myndigheterna avropar, vilka som är beställande lokala parter samt säkra kopplingen mellan beställning och leverans av tjänster från aktuella partners.

Du arbetar nära programchefen för Hållbart arbetsliv och Partsrådets kanslichef och du samarbetar även med Trygghetsstiftelsens ekonomichef när det gäller kapitalförvaltning.

Vem söker vi?
Du har flera års dokumenterad erfarenhet av redovisning där du självständigt har gjort bokslut samt upprättat årsredovisning enligt K3. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Agresso/Unit4 och lönesystemet Agda är det meriterande.  Du är mycket bra på att systematisera data och att använda Excel. Du har även erfarenhet av att presentera finansiella data så att ledningen och andra intressenter förstår och får stöd för sitt beslutsfattande. Vidare har du en treårig akademisk examen inom ekonomi. 

Som person tar du arbete och prestation på allvar och du får ditt arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Du är noggrann, prestigelös och förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt och får andra att känna sig bekväma samt etablerar trovärdighet.

Om Partsrådet
Partsrådet är en ideell förening som består av arbetsgivare och fack på central nivå inom staten. Tillsammans tillhandahåller vi verktyg för ett bättre arbetsliv, bättre lönebildning, bättre arbetsmiljö, bättre samverkan och bättre utveckling på statliga arbetsplatser. Att skapa en bättre arbetsdag varje dag, är syftet för vårt arbetsområde Hållbart arbetsliv. Genom nytänkande, enkla och förtroendeskapande tjänster är målet att skapa friska och engagerade arbetsplatser inom statlig sektor. Läs mer om Rådet för partsgemensamt stöd på det statliga avtalsområdet, Partsrådet, på www.partsradet.se och ta del av vår verksamhetsberättelsen här.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Partsrådet med EQonomy/Wise Professionals. Önskar du mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Allskog (elin.allskog@eqonomy.se). Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan. Varmt välkommen att söka!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant sökes till Euro Accident

Vill du jobba på en arbetsplats där hälsa och rätt försäkring är navet i verksamheten?
Där kulturen genomsyras av ledord som att ”vi bryr oss om varandra”, ”vi agerar nu” och ”vi vågar testa nya saker”? Rollen är ny och det finns stora möjligheter att påverka innehållet där du primärt stöttar chefsjuristen och ledningsgruppen som består av åtta personer.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer