Marketing Manager till Perimed

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår digitala närvaro globalt. Vi är ett traditionellt medtechbolag som behöver din hjälp med skapa en modern och träffsäker digital kommunikationsplattform . Har du ett starkt intresse för teknik och medtech och ser du kopplingen mellan marknadsföring och försäljning som tydlig och självklar? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Marketing Manager till vårt kontor i Järfälla!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Din roll
Stora delar av arbetet är att vara proaktiv och driva Perimed in i den digitala världen samt hitta nya kommunikationskanaler som inte beprövats innan. Här ansvarar man för att vässa marknadsföringen och marknadskommunikationen. I rollen har man tydliga förväntningar och mål vilket är att profilera Perimed, öka leadsgenerering och stötta säljorganisationen på den globala marknaden. Fokus ligger på operativt arbete men också förmåga att tänka/planera strategiskt.

Ansvarsområden spänner exempelvis mellan att ta fram digital strategi till att stötta säljorganisationen med direkta säljdrivande insatser och marknadskommunikation. Rollen är placerad på huvudkontoret i Järfälla, Stockholm och rapporterar till Head of Marketing & Sales.

Rollen har många olika kontaktytor internt såväl som externt. Du har ett nära samarbete med det globala säljteamet i andra länder vilket ger utrymme att påverka och utveckla marknadsföringen och marknadskommunikationen globalt. I tjänsten innebär resor ett antal gånger per år, främst till USA och Kina.

Övergripande arbetsuppgifter är att öka koncernens försäljning genom att göra namnet Perimed och dess produkter synliga på de marknader vi arbetar på och bland de personer vi vill påverka.

Detta görs bland annat genom;

  • Medverkan vid utarbetning av företagets marknadsplan och marknadsföringsstrategi
  • Ansvara att det finns aktuellt marknadsföringsmaterial för våra produkter och lösningar
  • Medverkan och projektledning vid framställan av utbildnings- och säljmaterial (film, text, m.m.)
  • Ansvara för trafik till vår hemsida, SEO, leads-generering och konverteringsoptimering
  • Utforma strategi och optimering av kampanjer i betalda kanaler och sociala medier, tex LinkedIn
  • Ansvar för vårt Newsletter och att företagets aktuella nyheter distribueras på ett korrekt sätt
  • Vara med i nylansering av produkter och vara med i lanseringplanering och sätta marknad- och kommunikationsplaner för det (blänkare mm).
  • Ansvara för kontakten med dotterbolag i alla digitala och analoga marknadsföringsfrågor
  • Koordinera företagets aktiviteter i mässor och konferenser samt ta fram utställningsmaterial
  • Medverka som representant för Sälj- och Marknadsavdelningen vid interna utvecklingsprojekt, tex utveckla webshop

Din bakgrund

  • Erfarenhet (minst 3 år) av operativ marknadsföringskommunikation i internationell miljö med fokus på B2B
  • Erfarenhet med att arbetat nära sälj, leadsgenerering.
  • Erfarenhet och vilja att arbeta operativt, men också förmågan att arbeta strategiskt
  • Erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring, bla sätta upp digital marknadsstrategi med tillhörande kanalval.                  
  • Erfarenhet av att samordna och leda marknadsföringsprojekt.(exempelvis kampanjer, enklare filmproduktion, referenscase, kundevent)                                                 
  • Mycket god kommunikativ förmåga, engelska obehindrat i tal och skrift då all kommunikation sker på engelska.
  • Intresse och koll på det senaste gällande kommunikation i digitala kanaler
  • Intresse för teknik eller medtech samt önskvärt om du arbetat med reglerade produkter, gärna mot USA-marknaden

Om dig
För att lyckas och trivas i rollen har du ett nyfiket, prestigelöst och proaktivt arbetssätt och gillar digitalisering och teknik. Du är initiativtagande och handlingsinriktad och vet vilka insatser som krävs för att skapa resultat. Du bidrar med nya idéer och trivs som allra bäst när du agerar ”doer” och samtidigt får användning för dina strategiska ögon. Förmåga att lyfta blicken och ser kopplingen mellan sälj och marknadsföring som tydlig och självklar. Vi tror att du skapar förtroende genom att vara trygg som person såväl som i din kompetens. Du gillar att arbeta självständigt och att vara specialisten inom ditt område.

Mer om Perimed
Perimed AB är ett svenskt familjeföretag som grundades 1981 och har sitt huvudkontor i Järfälla utanför Stockholm. Perimed utvecklar, tillverkar och marknadsför modern diagnostisk utrustning för att utvärdera mikrocirkulation och perifer perfusion samt perifer arteriell sjukdom. Genom att erbjuda lösningar för forskning och klinisk användning strävar vi efter att tillhandahålla rätt verktyg som hjälper dig att få värdefulla resultat för dina studier eller för att göra den bästa diagnosen för dina patienter. Perimed har en global närvaro med dotterbolag i USA, Kina, Frankrike, Italien och Tyskland. Våra kunder och försäljningsledningar i andra länder stöds av lokala distributörer eller direkt från vårt huvudkontor i Sverige. Läs mer här.

Intresserad?
Vi går igenom ansökningarna löpande och i vår process går det oftast snabbt. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Perimed med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt, senast den 3/11. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail eller post. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Malin Clavering på mc@kimm.se

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Nu söker vi en assistent till EQT

Vill du vara en del av Europas mest framgångsrika och framåtlutade investmentbolag?
Söker du en central och bred assistentroll och är serviceminded, flexibel, kommunikativ och ambitiös? Då kan det vara dig vi söker.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marknadsprojektledare till YAMAHA Motors

Är du projektledare ut i fingerspetsarna och har möjlighet att resa i tjänsten? Har du erfarenhet av att implementera en visuell identitet i fysiska butiker? Då kan rollen som projektledare till YAMAHA vara något för dig! Det här är ett konsultuppdrag på ett år via KIMM/Wise Professionals.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer