Lönespecialist/lönekoordinator till Rikshem

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du arbeta i en händelserik miljö mitt i city?

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Rikshem söker vi nu en lönespecialist/lönekoordinator. Detta är ett konsultuppdrag fram till årsskiftet via Wise Professionals. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt med möjlighet till förlängning.

Till Rikshems HR-avdelning i centrala Stockholm söker vi nu en lönespecialist/lönekoordinator med ansvar för lön och personaladministrationen. HR-avdelningen består idag av ett härligt team på totalt fyra personer; en HR- & löneadministratör, två HR Businesspartners och en HR-chef. Rikshem befinner sig i en spännande förändringsfas och planerar att outsourca löneadministrationen. Du kommer till en början arbeta parallellt med vår nuvarande HR- & löneadministratör för att i höst vara ansvarig för lön under outsourcingprocessen och sedan vara länken mot deras partner.

Rikshem befinner sig i stark tillväxtfas och tar nu nästa steg i utvecklingen med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Ta chansen att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag!

Ditt uppdrag

Rikshem kommer under hösten att outsourca löneprocessen för cirka 200 anställda och gå mot ett mer systematiserat och digitaliserat arbete. Rollen kommer till stor del att bestå av 50% löneadministration och 50% HR-controlling, med exempelvis uppföljningar av nyckeltal. I rollen hanterar du två kollektivavtal, en för tjänstemän och en för kollektivare, i lönesystemet Agda samt Agda web för tid- och utläggsregistrering. Utöver det tillkommer övriga personaladministrativa uppgifter såsom tjänstgöringsbetyg, pensioner, introduktion av nyanställda, anställningsavtal, kontakter med försäkringskassa, information på intranätet m.m. Du kommer även arbeta med nyckeltalsuppföljning samt strukturerad uppföljning mot chefer och ledningsgrupp avseende personalstatistik. 

Din bakgrund

För att bli lyckosam i rollen tror vi att du är en erfaren lönespecialist som är redo att ta nästa steg inom HR. Du har en eftergymnasial löneadministratörsutbildning eller motsvarande erfarenhet alternativt en högskoleutbildning. Du är en bra kommunikatör, strukturerad och dedikerad slutförare som brinner för HR-frågor. Eftersom du stöttar övriga avdelningar inom Rikshem ser vi gärna att du har ett engagerat, systematiskt och lösningsorienterat arbetssätt. Vidare är du självständig, serviceinriktad och har hög integritet. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, Excel och tidigare erfarenhet från systemet Agda och kanske även outsourcing.

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

När du blir en av oss

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Vi har även flera initiativ kopplat till välgörande CSR-arbeten. Under 2018 är vi bland annat guldsponsor till Team Rynkeby God Morgon som cyklar till förmån för Barncancerfonden. Vi ser det som en perfekt match med våra värderingar om hälsa och önskan om att alla barn ska få sina drömjobb i framtiden.  

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Johan Fernström (johan.fernstrom@wise.se, 076-620 29 38) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer