People & Culture Generalist med löneerfarenhet till Amadeus

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Här är tjänsten för dig som vill arbeta i ett internationellt bolag med en möjlighet att arbeta brett inom People & Culture. Ett spännande företag med mycket utvecklingsmöjligheter!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Vill du arbeta i ett världsledande bolag där du kommer att få möjligheten att arbeta brett inom People & Culture och ha möjlighet att utvecklas? Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö och i en roll där du tar eget ansvar? Då är det här tjänsten för dig!

Vad ska du göra?
I rollen som People & Culture Generalist som kommer du att arbeta brett och inom flera olika fokusområden. Du kommer att arbeta med People & Culture support gentemot våra kontor i Skandinavien och Baltikum där du stöttar cheferna i personalrelaterade frågor. Du kommer att ha ett tätt samarbete med dina kollegor inom olika områden och det kommer att vara ett extra fokus på frågor rörande Comp & Ben. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

  • Ansvara för de lokala People & Culture processerna i Skandinavien och Baltikum, så som Talent Aquisition, Performance Management, Compensation & Benefits etc.
  • Implementera policys och riktlinjer i ett nära samarbete med berörda chefer och relevanta kollegor
  • Ansvar för leverantörskontakten kopplat till Mobility, Talent och Payroll samt att utveckla och förbättra samarbetet i takt med att vi förändras eller behöver nya lösningar
  • Ansvar för att set-up gentemot vår lönepartner är välfungerande, samt månatlig korrigering utav lönekörningen
  • Hantera administrativa arbetsuppgifter kopplat till payroll och Compensation & Benefits

Vem är du?
Du är en person som trivs under förändring och du har en förmåga att anpassa dig och ditt arbetssätt efter olika situationer. I din roll kommer du att arbeta självständigt och driva dina processer framåt, varpå vi ser att du har en förmåga att se vilka behov som finns och våga tänka nytt. Vi är en stor internationell organisation vilket kräver en god kommunikativ förmåga och du skapar lätt relationer med andra. Hos oss kommer du att tillhöra ett starkt People & Culture team och din närmsta chef kommer att ge dig ett stort eget ansvar och ser gärna att du är en nyfiken person.

Vi ser att du har arbetat ett par år med People & Culture relaterade frågor i ett internationellt bolag med både ett lokalt och ett globalt fokus. Du har sedan tidigare erfarenheten från att varit kontaktperson gentemot en lönebyrå och har en god kunskap inom löneprocessens olika delar. Du kommunicerar obehindrat på engelska, och en fördel om du kan något av de skandinaviska språken. Har du sedan tidigare erfarenhet från ett större People & Culture system är det meriterande.

Erbjudande
Vi är en organisation med kontor över hela världen och hos oss finns flera typer av karriärvägar. Du får möjligheten att jobba i ett världsledande bolag med bra värderingar och inom People & Culture finns det ett stort internationellt nätverk av både generalister och specialister för goda möjligheter av kunskapsutbyte. 

Om Amadeus
Amadeus är en teknikinnovatör med lösningar och tjänster som kopplar ihop hela resebranschens ekosystem – från operatörer och återförsäljare till köpare och resenärer – vid resans alla skeden.

Vi har idag över 14 200 anställda, mer än 70 lokala kontor och är verksamma i fler än 195 länder. Amadeus huvudkontor är beläget i Madrid, forskning och utvecklingscenter bedrivs i Nice och all operativ verksamhet hanteras från ett datacenter i Tyskland. Vi har även regionala kontor i Bangkok, Boston, Dubai, Miami, São Paulo och Singapore.

Är du intresserad utav den här tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar Amadeus med Wise Professionals. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog (076-000 18 88, martin.jerrskog@wise.se) eller Ulrika Franzén Körlof (070-716 83 94, ulrika.franzen-korlof@wise.se).

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 1 november och vi ser fram emot att få din ansökan senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Executive Assistant/Co-pilot sökes till Wise Group

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD med höga ambitioner och stora visioner.
Jag behöver en Executive Assistant som kan hålla ordning på mig och min tid så att jag är hållbar och kan fokusera på rätt saker. Så du förstår bättre – jag tänker: min co-pilot. För jag vill ha en person vid min sida som har lika bra koll som jag på vår kurs framåt. /Ingrid

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datadrivet och digital arbetssätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm

Läs mer