Stockholm Rekrytering

Digital Manager till Food Folk/McDonald’s

Vår ambition är att göra skillnad som arbetsgivare. McDonald’s hållbarhetsarbete utgår från tre områden – mat, människor och miljö. Våra medarbetare och gäster är det viktigaste vi har och nu har du möjligheten att påbörja din resa som Digital Manager tillsammans med oss på Food Folk AB/McDonald’s som en del av det svenska och nordiska marknadsteamet.

Uppdraget

Som Digital Manager på Food Folk kommer du säkerställa kundresan i våra digitala plattformar och ansvara för att lokalt implementera den övergripande digitala strategin. Du kommer ha mycket kontakt med våra byråer för att utveckla den digitala gästresan. Mycket av ditt arbete kommer handla om att använda olika verktyg för att mäta, följa upp och optimera interaktion med användarna och verka för en integrerad kommunikation.

Rollen innebär ett tätt samarbete mellan de nordiska marknaderna vid utveckling av exempelvis digitala spel och produkter för att sedan anpassa mot den svenska marknaden. Mobiltjänsten McDelivery är av stor prioritet och du är med och driver utveckling av den. Du jobbar i ett tight team tillsammans med en Digital Campaign Manager och Media & Customer Experience Manager som du också rapporterar till. 

Ytterligare arbetsuppgifter

  • Planera och genomföra den digitala kalendern
  • Analys av pågående och uppföljning av avslutade digitala aktiveringar
  • Delta som digital expert vid tvärfunktionella projekt
  • Vara bryggan mellan vårt brand och app, webb och verka för en integrerad kommunikation
  • Utveckling och implementering av digitala aktiveringar i appen
  • Hålla presentationer mot styrelse i frågor gällande vår app t ex
  • Digital marketing lead för McDelivery

Om dig

Vi tror du har ett customer first fokus och kan formulera budskap och aktiviteter för att nå definierad målgrupp. Du är van vid att tolka data och analysera utfall och har en stark medial och digital insikt. I vårt engagerade team jobbar vi tight tillsammans och din initiativrikedom och samarbetsförmåga kommer hjälpa oss att ta ny mark framöver. Som person är du också en social prick som enkelt skapar och bibehåller goda relationer till våra byråpartners och internt inom organisationen. För att lyckas i rollen behöver du även vara trygg i rollen som projektledare och kunna tillämpa expertis och teknologi. Vidare behöver du ha en förmåga att presentera och kommunicera information tydligt och lättförståeligt såväl internt som externt.

Bakgrund och kompetens

  • 3-4 års erfarenhet av att arbeta med digital media och konvertering
  • Erfarenhet av/arbetat i Google DV360, CMS och Salesforce eller motsvarande
  • Tidigare arbetat på eller kravställt mot byrå
  • Arbetat med någon form av utveckling och marknadsföring av appar och skapat innehåll för bästa konvertering, ex för spel
  • Förståelse för CRM och dess integrering i kundresan
  • Behärskar engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift
  • Vi ser det som ett stort plus om du tidigare har arbetat på digital byrå, McDonald’s och/eller franchisetagarorganisationer
  • Du får gärna ha erfarenhet av AdForm och YoutubeAnalytics.

Om företaget

Food Folk Sverige AB utvecklar McDonald’s varumärke i Sverige. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja och en av Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram. 

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil samt personligt brev om så önskas på kimm.se där du får svara på några frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna mig som är ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se. Urval sker löpande och kan tillsättas innan utgivet datum.

Välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Ansök nu!