Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Executive Assistant till Altor Equity Partners

Stockholm
Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa som Executive Assistant. Här erbjuds du en spännande och viktig roll inom ett professionellt team med högt engagemang och ambition. Trivs du en i en varierande administrativ roll och att arbeta inom en internationell miljö då får du inte missa denna chans! Ansök redan idag!

Om Altor Equity Partners
Altor Equity Partners AB är ett riskkapitalbolag med över 100 anställda och kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors och Zürich. Företaget grundades 2003 och investerar främst, genom hittills fem fonder, i medelstora företag i Norden och DACH. På Stockholmskontoret arbetar ca 50 personer.

Ditt uppdrag
Som Executive Assistant på Altor blir du en viktig koordinator, kommunikatör, och administratör för dina nära samarbetspartners. Du kommer att bli en del av ett team bestående av åtta assistenter som betonar värden som professionalism och respekt, och som strävar efter att skapa en transparent kultur där alla kan trivas och växa.

Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i karriären, och som uppskattar när arbetsuppgifterna varierar från dag till dag, rollen är mångfacetterad och innehåller exempelvis;

  • Kalenderhantering samt koordinering så att kollegornas vardag flyter på så smidigt och effektivt som möjligt
  • Hantering av inkommande kommunikation och prioritering av e-post för att organisera och utnyttja tiden effektivt
  • Ansvar för resebokningar (inrikes och utrikes) och tillhörande logistik såsom transport och hotell
  • Förberedelser av presentationer och material samt se till att materialet är komplett och korrekt inför möten
  • Daglig kontakt med nationella och internationella samarbetspartners, både internt och externt
  • Arbete tillsammans med de andra assistenterna gällande interna kickoffer, arrangemang och events för hela företaget
  • Ansvar för andra interna projekt och administrativa arbetsuppgifter

Din bakgrund
För att trivas som Executive Assistant tror vi att du sedan tidigare har 2-3 års erfarenhet av en koordinerande och stöttande roll. Du behöver vara en van användare av Officepaketet och ha erfarenhet av att ta fram PowerPoint-presentationer av hög kvalitet. Vi ser att du är en utmärkt kommunikatör som talar och skriver flytande svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom finans-/ konsultbranschen.

För att axla rollen på ett framgångsrikt sätt tror vi att du drivs av att skapa värde och lösningsorienterat hanterar hinder som kan uppkomma längs vägen. Du har en stark inre drivkraft för att få saker gjorda, har en hög integritet och är duktig på att skapa goda relationer, både inom organisationen och med externa intressenter. Som person är du nyfiken, serviceinriktad och har en can-do attityd. Vidare är du van vid högt tempo, har ett prestigelöst förhållningsätt och är flexibel inför snabba förändringar. Slutligen är du effektiv och professionell i ditt arbetssätt, utan att tumma på kvalitet och noggrannhet.

Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar Altor Equity Partners med Wise Professionals, The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter