Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Customer Experience Lead till Adlibris

Stockholm
Vill du bli en del av ett engagerat och välkomnande team som strävar efter att utveckla riktigt bra kundupplevelser och därigenom bidra till ökad läsning? Varje dag besöker över 200 000 kunder Adlibris och vi är mitt i ett spännande förändringsarbete för att bli ännu mer kundupplevelsecentrerade och hjälpa ännu fler av våra kunder att hitta sin nästa stora läsupplevelse, den perfekta presenten eller sin kurslitteratur hos oss.

Om rollen

Rollen som Customer Experience Lead har en central roll i att bidra till den transformation som pågår inom Adlibrisgruppen för att bli ett mer kundinsiktsdrivet företag. Rollen har som mål att omsätta kundinsikter och affärsmöjligheter som påverkar flera olika funktioner till konkret kundnytta. CX-leadrollen kommer ha kundresan som utgångspunkt och jobba med intressenter i hela företaget för att säkerställa att vi får affärsmässig samsyn kring olika initiativ som bidrar till att rekrytera nya kunder och maximera kundlivsvärdet, genom att driva försäljning, skapa relevanta, engagerande & inspirerande kundupplevelser, bygga relation till varumärket och skapa lojala kunder.

Rollen ingår i Customer Experience Management teamet och rapporterar till Chief Customer Officer.

Vidare kommer du att:

  • Utifrån kundresan och andra kundinsikter, utveckla och förankra kundstrategier för Adlibris.
  • Medverka i taktisk kvartalsplanering och koordinera fokusområden i samverkan med övriga behov i företaget.
  • Etablera kundkoncept och identifiera, prioritera och specificera potentiella personaliserade kundupplevelser.
  • Tillsammans med ansvariga tvärfunktionella team är du med och realiserar ett antal av dessa kundupplevelser i olika kanaler, ex webben, email eller köpta kanaler.

Rollen kommer även medverka i de strategiska initiativ som har till syfte att utveckla nya förmågor inom området kundinteraktioner, samt bidra i att utveckla arbetssätt som utgår från kundresan och som stöder den kundcentrerade strategin, ex genom att vara tvärfunktionellt, agilt och omnikanalt. En ny CDP-plattform har implementerats som kommer skapa ännu bättre förutsättningar för dig och teamet.

Om dig

Vi tror du är en van projektledare som har en mycket god förståelse för eCommerce-funktioner, såsom CRO, SEO, A/B-testning och UX. Du har några års erfarenhet av datadriven marknadsföring och CX. Som person tror vi du har ett kundcentrerat mindset och en analytisk förmåga och kan föra relevanta dialoger med våra kundanalytiker. Vidare är du en social och resultatorienterad person som trivs i att vara en brygga mellan flera avdelningar som trivs med att driva förändring.

Om Adlibris

Adlibrisgruppen kännetecknas av en familjär anda och entreprenöriell kultur. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och kan erbjuda god work-life balance med bra förmåner som bland annat inkluderar flextid, gym på arbetsplatsen och friskvård på arbetstid. Hos Adlibrisgruppen vill vi samla talanger med olika bakgrund eftersom vi är övertygade om att bredden gör oss starkare och mer konkurrenskraftiga som företag.

Vad händer nu?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt men notera att vi nu tar lite jullov och återkoppling kommer ske i början av Januari.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal, Personalrabatt