Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Social Media Manager till Länsförsäkringar Stockholm

Stockholm
Vi söker dig som kan ta oss till nya nivåer i vår sociala mediekommunikation! Vi på Länsförsäkringar tycker att sociala medier är både kul, spännande och en otroligt viktig del av vår kommunikation. Vi är många som kan bidra med idéer och innehåll men vi saknar någon som kan sätta strategin framåt, hålla ihop vår kommunikation och få alla kreativa idéer att bära frukt. Vi vet att detta är ett område som kan växa och nu saknas bara en Social Media Manager som vill ta stafettpinnen och hjälpa oss utveckla vår sociala mediekommunikation vidare, i linje med vår övergripande vision och varumärkeskommunikation.

Länsförsäkringar Stockholm är ett lokalt och kundägt försäkringsbolag som funnits i Stockholm sedan 1844. Vi hjälper våra kunder med allt som rör deras vardagsekonomi och sedan några år tillbaka har vi både bank och en egen fastighetsförmedling. Vår vision är att bli stockholmarnas mest omtyckta företag och dit kommer vi genom att skapa trygghet och närhet på ett enkelt, naturligt vis, alltid med stockholmarnas bästa i åtanke!

Ditt uppdrag

Som Social Media manager kommer du att ha det övergripande ansvaret för samtliga sociala medieplattformar i dialog med våra övriga enheter på Länsförsäkringar Stockholm.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att såväl strategiskt som operativt ansvara för planering, publicering, och uppföljning av vår SoMe-närvaro. Arbetet innebär att skapa innehåll samt att säkerställa att frågor och kommentarer besvaras utifrån vår kund och kommunikationsstrategi. I rollen initierar och driver du också utvecklingen av användarupplevelsen och vårt innehåll på befintliga plattformar samt utforskar nya plattformar i syfte att stärka såväl kundupplevelsen som varumärkeskännedom.

I rollen ingår att:

  • Utveckla vår SoMe-strategi och kommunikation anpassat för respektive plattform.
  • Planera, skapa innehåll, följa upp, analysera och optimera mot satta mål.
  • Besvara inkommande frågor och kommentarer löpande.
  • Löpande göra research och dela med dig av omvärldsbevakning och trender.
  • Stötta försäljningen genom ökad spridning/delning och kunskap om våra tjänster i samverkan med marknadsavdelningen/ digital försäljning. 
  • Säkerställa kompetensöverföring till organisationen för en ökad kunskap kring sociala medier

Bakgrund och erfarenhet

  • Du är en stilsäker skribent med förmåga att förenkla svårtillgänglig information så att den passar olika målgrupper.
  • Erfarenhet av att arbeta med varumärkesstärkande och trafikdrivande kommunikation på Sociala medier, från Facebook och Instagram till TikTok och LinkedIn.
  • Goda kunskaper inom bildbehandling och filmredigering (enklare film)
  • Vi ser gärna att du också har erfarenhet av att fotografera & filma material själv vid behov.
  • Kunskap kring mätning, uppföljning och analys av SoMe aktiviteter.
  • Utbildning från t ex Hyper Island eller dyl.

Om dig

För att lyckas i rollen krävs att du är en skicklig skribent med god formkänsla som har erfarenhet av varumärkesstärkande kommunikation, bygga relationer och förtroende i våra prioriterade segment/ målgrupper på de olika plattformarna. Du är proaktiv, nyfiken och vågar testa nytt samtidigt som du genom strategisk planering säkerställer att vi når långsiktig framgång i relation till våra KPIer.

Du brinner för digital kommunikation och har självklart stor kunskap om Sociala medier och har koll på trender och vad som är på gång inom området. Det händer mycket inom detta område och vi förutsätter att du är nyfiken och vågar testa saker som vi behöver göra för att utmana oss själva. Du kommer till ett team där arbetsglädjen är på topp och alla vill bidra till en verklig framgångsresa.

Mer om Länsförsäkringar Stockholm

Vår vision att bli stockholmarnas mest omtyckta företag är det som driver utveckling hos oss och vägen dit är genom vårt medarbetarskap och ledarskap. Medarbetarskapet innebär nyfikenhet på varandra och vi ser fördelar med att vi alla är olika och bidrar med olika erfarenheter och perspektiv. Vi är självdrivande och öppna för konstant lärande genom att aktivt dela kunskap med varandra. Vi arbetar med direkt feedback, uppmärksammar när vi gör något bra och firar framgångar tillsammans. Du kommer att ha placering på vårt moderna huvudkontor i Solna, Frösunda (5 min promenad från Solna station och Mall of Scandinavia).

Information och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

OBS! Processen kommer vara vilande under jul och nyår och upptas igen 2022-01-10.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Pontander sp@kimm.se eller Olof Lindmark ol@kimm.se .

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal