Stockholm

JM söker digital strateg och kampanjanalytiker

Vill du arbeta på ett företag som präglas av kvalitetsfokus, utveckling, långsiktighet och engagemang? JM söker nu en digital strateg och kampanjanalytiker som ska stötta hela JM-koncernen i marknads- och kommunikationsfrågor, samt ansvara för JM:s sociala kanaler.

Om Rollen

Som digital strateg och kampanjanalytiker på JM ansvarar du bland annat för att projektleda koncernövergripande marknadskampanjer. Du är strategiskt ansvarig för JMs sociala kanaler. Du agerar även kontaktperson gentemot reklam-, produktions-, analys- och mediebyråer. Du ingår i ett team om åtta personer, samarbetar nära marknadsprojektledare, produktägare och kommunikatörer. Du rapporterar till Marknadschefen och kommer omges av målinriktade och drivna kollegor samtidigt som du kommer till en öppen arbetsplats med en stark lagkänsla.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvar för att hålla samman JMs digitala analys, utveckla best practice/benchmarks
  • Planera, genomföra och följa upp marknadskampanjer; presentera resultatet för organisationen
  • Ansvar, tillsammans med extern byrå, för JMs SEO/SEM.
  • Initiera och projektleda marknadsprojekt på ad hoc-basis
  • Initiera och hålla kontinuerliga möten med dina kollegor och motparter i Sverige, Norge och Finland.
  • Utbilda organisationen i frågor kring, digital kommunikation och digitala kanaler vid behov.
  • Stötta organisationen med korrigering av material vid behov.

Om Dig

För att lyckas och trivas i rollen är du van vid att kunna ta egna initiativ och arbeta proaktivt. Att ha ”motor” i det arbete du utför är en viktig del för att lyckas med dina arbetsuppgifter. Du är en prestigelös och ambitiös person. I rollen ingår en hel del marknadsanalys och vi tror att du har en stark analytisk förmåga och praktisk erfarenhet av digital marknadsföring och analys. Vi ser gärna att du har bakgrund från marknadsavdelning eller mediebyrå.

Vi tror att du har:

  • En eftergymnasial utbildning inom marknad, kommunikation och/eller ekonomi
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, och känner dig trygg i att hålla presentationer på engelska
  • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta inom marknadsföring på eller med mediebyrå
  • Mycket goda kunskaper i digital marknadsföring och hantering av digitala medier

Om JM

På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små.

Vi vill skapa förutsättningar för att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet. Det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Går du vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser gärna att du bifogar ett personligt brev med din motovation till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Myhrman på mm@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!