Skåne Rekrytering

Kommunikatör till Regionmuseet Skåne

Vi är nu på jakt efter en duktig kommunikatör till Regionmuseet Skåne! Är du bra på att skriva texter och att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Regionmuseet Skåne erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att vara med att bidra med utveckling av verksamheten. Ta chansen och sök tjänsten nu!

Om oss
Fri entré till kultur och historia i Skåne. Regionmuseet Skånes verksamhet är till för varje invånare och besökare i regionen. Vi har alltid något på gång för alla åldrar: Utställningar, konstupplevelser, film, intressanta gäster och kreativa aktiviteter. Vi arbetar med samlingar och arkiv, och ansvarar för länets kulturmiljövård. Verksamheten bedrivs över hela länet samt genom internationella projekt. Läs mer om oss på vår hemsida här.

Om rollen
I rollen som Kommunikatör utvecklar du tillsammans med kollegorna innehåll för såväl intern som extern kommunikation, från idé till genomförande. Du skriver och redigerar för alla tänkbara format och kanaler, textproduktion och bearbetning samt säkerställer språkhantering och tonalitet. Tillsammans är det du och din kollega som säkerställer att riktlinjer och regler i vår varumärkesmanual används på rätt sätt över hela vår organisation. En del fokus kommer att vara på sociala medier och det är även viktigt att man är duktig på att få med sig medarbetarna till hur de kan bidra till en bra besöksupplevelse. Tjänsten är placerad i Kristianstad.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skriva informativa texter för olika målgrupper och kanaler
  • Planera, publicera följa upp på Regionmuseets digitala kanaler
  • Ta fram och driva kommunikationsinsatser från idé till uppföljning
  • Foto/rörligt i utställningar och annat som är användbart i vår kommunikation
  • Inhämtande av pressbilder och upphovsrätt
  • Bearbetning i Adobe Photoshop

Om dig
Du som söker är trygg i din kommunikatörsroll och vet hur du skapar budskap som inspirerar, informerar och engagerar. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning, gärna inom kommunikation eller annat för tjänsten relevant område. Du är en mycket god skribent och vet hur du anpassar innehåll efter målgrupp och kanal. Eftersom vi har en del internationella projekt har du mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska. Vi ser gärna att du kan hantera verktyg såsom Adobe Photoshop, InDesign och WordPress.

Som person är du nyfiken, noggrann och kreativ och bidrar med kompetens, energi och idéer. Du arbetar strukturerat och effektivt och har en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån verksamhetens behov.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen krävs det att du har en bred kunskap inom kommunikation och gillar att arbeta operativt. Du värdesätter att ha kul på jobbet och bidrar gärna med din positiva energi. Du har ett brett intresse för konst och kulturhistoria.

Vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke på asa.funke@wise.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Personalrabatt

Ansök nu!