Skip to content

Digital Marketing Coordinator 75%

Stockholm
Ansök senast 19 Oct 2025
Som Digital Marketing Coordinator hos GS1 får du planera, producera och följa upp digitala kampanjer, samtidigt som du bidrar till långsiktiga marknadsstrategier. Rollen omfattar webb, sociala medier, nyhetsbrev, SEO och events – allt i nära samarbete med ett engagerat team.

Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals hos vår kund GS1 Sweden. Uppdraget omfattar 75% och löper fram till januari 2027, med start mitten/slutet av december.

Om GS1 Sweden
GS1 Sweden har sitt huvudkontor i Stockholm och består av cirka 70 medarbetare. Bolaget är en del av det globala GS1-nätverket som finns representerat i 120 länder. Ägandet delas lika mellan Dagligvaruleverantörers Förbund (DLF) och Svensk Dagligvaruhandel (SvDH).

GS1:s standarder gör det möjligt att följa en produkt genom hela livscykeln – från tillverkning och innehåll till logistik och distribution. Det är världens mest använda standardsystem och har sedan 1970-talet bidragit till att effektivisera och transformera den globala handeln. Vill du veta mer? Besök gärna www.gs1.se och www.validoo.se.

Arbetsplats och kultur
GS1 Sweden har sina moderna kontorslokaler centralt på Västra Järnvägsgatan i Stockholm. Arbetet sker i första hand från kontoret, men det finns möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar i veckan beroende på verksamhetens behov. Företaget har en stark och inkluderande företagskultur där många medarbetare väljer att stanna länge. Här erbjuds du dessutom en arbetsmiljö som värdesätter balans mellan arbete och privatliv.

Om rollen
Som Digital Marketing Coordinator får du en bred och operativ roll med digitalt fokus, men där du också blir en viktig del av det strategiska arbetet tillsammans med Marketing Manager. Du arbetar nära i planeringen och får bidra både till digitala satsningar och till aktiviteter utanför det digitala området.

I praktiken kan en arbetsdag innebära att du analyserar utfallet av ett nyhetsbrev, skapar ett inlägg för LinkedIn, optimerar innehåll för sökmotorer, uppdaterar hemsidan eller ger inspel till aktivitetsplanen inför nästa kvartal. Utöver det digitala ingår även mer traditionella marknadsaktiviteter – till exempel att vara med och planera mässor och events. För att förstå de branscher GS1 verkar inom är det också värdefullt att delta på säljmöten med olika aktörer.

Tillsammans med Marketing Manager och övriga kollegor i Expansion-teamet har du ett viktigt uppdrag: att öka kännedomen om GS1 i utvalda branscher. Ni lär er successivt vilka aktörer som finns, vilka som bör prioriteras och vilka kanaler som är mest relevanta för att nå ut på ett effektivt sätt. Det är ett långsiktigt arbete som siktar mot att lägga en stark grund inför framtiden.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen:

  • Ta fram aktivitetsplaner tillsammans med Marketing Manager för både digitala och traditionella aktiviteter.
  • Uppdatera och utveckla innehåll på webbplatsen.
  • Producera, skicka och analysera nyhetsbrev.
  • Arbeta med sociala medier (främst LinkedIn) – skapa innehåll, publicera och följa upp.
  • SEO-arbete för ökad synlighet.
  • Planera och genomföra webinars och seminarier.
  • Utforma utbildningsmaterial och liknande kommunikationsstöd.
  • Delta i planering och genomförande av mässor och events.

Din Bakgrund
Vi tror att du befinner dig i början av din karriär och har hunnit samla på dig några års erfarenhet i en liknande roll. För att lyckas hos oss ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som gillar att planera, men som också har förmågan att snabbt anpassa dig när förutsättningarna ändras. Du trivs med att arbeta mot tydliga mål, följa upp resultat och att se effekten av dina insatser. Samarbete är något du uppskattar – du är lyhörd och bra på att ta in andras perspektiv, samtidigt som du gärna bidrar med egna idéer och insikter. Din nyfikenhet gör att du gärna utforskar nya branscher, håller dig uppdaterad om omvärlden och har koll på den digitala utvecklingen.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:

  • Att planera och genomföra digitala marknadsaktiviteter inom B2B
  • Att producera innehåll för webb, sociala medier och nyhetsbrev
  • Eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring eller liknande område
  • Analysarbete, exempelvis via Google Analytics och A/B-tester
  • Sökmotoroptimering (SEO)
  • Att arbeta i något CMS-verktyg
  • Grafiskt arbete i program som Photoshop och InDesign

Det är även meriterande om du:

  • Har erfarenhet av att arbeta med rörligt material
  • Har jobbat med annonsering i LinkedIn Ads

Låter det intressant?
Vi på KIMM har fått förmånen att hjälpa GS1 Sweden. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Kollektivavtal

Liknande jobb