Stockholm Konsultuppdrag

Social Media & Content Manager till Beijer Byggmaterial

Beijer Byggmaterial - Vi Bygger Dom Som Bygger

Till servicekontoret i Stockholm söker vi nu en Social Media & Content Manager. Vi söker dig som är van att utveckla närvaro i sociala medier samt ansvara för hela produktionskedjan från planering, producering till publicering. Det här är ett konsultuppdrag via KIMM & Wise Professionals på heltid, med start i januari till augusti 2021.

Rollen ingår i Beijer Byggmaterials Marknadsavdelning och ansvarar för att skapa, producera och publicera innehåll i Beijers alla kanaler, såväl tryckta som digitala. I rollen tar du ansvar för hela produktionskedjan från planering till publicering och uppföljning, i vissa projekt även som projektledare med ansvar för budget. Rollen har en tydlig kommersiell inriktning i sitt planerande och genomförande där innehållet ska attrahera och stödja vår huvudmålgrupp SME-kunder och följa Beijers fokusområden. Du kommer att arbeta som del av vårt marknadsteam och utgår från vårt kontor i Häggvik-Sollentuna. I rollen rapporterar du till Marknadschef.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Producera innehåll som synkroniserar med den övergripande strategin och marknadsplanen för året
  • Säkerställa att Beijer får en tydlig utväxling i de sociala kanalerna tillsammans med övriga avdelningar och lokalt ute vid Beijers byggvaruhus i landet
  • I rollen ingår det att producera eller produktionsleda skapande av innehåll i form av text, bild, video och visst grafiskt innehåll till Beijers olika kanaler
  • I våra digitala kanaler ingår det att optimera och löpande följa publiceringar för att få maximal effekt
  • Hantering av kampanjer/sponsrade inlägg och budget i samband med detta samt agera kontakt och kravställare mot extern byrå

För att trivas i rollen är det viktigt att du är nyfiken, kreativ, lösningsorienterad och organiserad. Du har lätt för att samarbeta och tar egna initiativ till att driva ditt arbeta framåt både i grupp och individuellt. Framförallt trivs du att säkerhetsställa bästa leverans och bästa möjliga service till kunder och medarbetare runt om i Sverige. Den gemensamma motivatorn är att vi brinner för vår byggbransch och är oerhört stolta att tillhöra den största helägda bygghandelskedjan i Sverige. Vi tror du älskar att hylla vår målgrupp – byggaren och hantverkaren precis lika mycket som vi gör! Här älskar vi att komma på nya idéer och gör saker som våra byggare och hantverkare älskar! Kika gärna på våra kanaler i Instagram, Facebook, LinkedIn för att se vad vi menar! Samt titta gärna på vår nya Youtube kanal eller lyssna på vår Podd.

Vi ser gärna att du har:

  • Relevant utbildning inom kommunikation, och/eller marknadsföring från högskola eller t ex Berghs, Hyper Island IHM m.fl.
  • Flerårig och aktuell erfarenhet av att arbeta med digital kommunikation. Gärna från kommersiellt företag
  • Mycket goda kunskaper att producera i text, bild samt rörligt
  • Tydlig digital inriktning i förståelse för både strategi och produktion
  • God känsla för att skapa attraherande innehåll utifrån den tänkta målgruppen
  • Gärna erfarenhet av att arbeta i system: Adobe CC (Photoshop, InDesign och Premiere Pro) och Apsis.
  • Erfarenhet av kravställning mot byrå

Om Beijer Byggmaterial

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 7 miljarder SEK och har ca 2000 anställda. Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige, STARK i Finland och STARK i Tyskland. Läs mer om oss här

Vad händer nu?

I detta uppdrag samarbetar Beijers Byggmaterial med KIMM & Wise Professionals. Vi tar inte emot ansökningar via mail, du behöver skicka in din ansökan genom annonsen och får i samband med det svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta ansvarig konsultchef Sabina Axelsson, sa@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!