Interim Kommunikatör till uppdrag
I rollen som Kommunikatör ansvarar du för vår uppdragsgivares interna och externa kommunikation, tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 1 år. Arbetet innebär att driva och bygga en struktur för hela företagets medarbetarkommunikation samt säkerställa företagsövergripande kommunikation till den externa marknaden i form av Press och PR. Rollen är en del av vår HR och Kommunikationsavdelning och du rapporterar direkt till HR och Kommunikations Direktör, i rollen ingår även internationella kontaktytor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- I rollen förväntas du arbeta både strategiskt, taktiskt och operativt. Du arbetar såväl den dagliga agendan som utvecklingsprojekt.
- Fortsätta utveckla och driva den interna förändringsresa som är påbörjad kring medarbetarkommunikation.
- Arbeta för att utveckla och stärka vår uppdragsgivares PR-arbete.
- Driva kommunikation avseende hållbarhetsarbete med fokus på att öka kännedomen både intern och externt.
- Arbete med att tydliggöra och synliggöra arbetsgivarvarumärke.
- I arbetet ingår att utvärdera existerande kanaler och rekommendera/utveckla nya med fokus på digitala verktyg.
Vi söker dig som har:
- Du har en akademisk utbildning inom kommunikation / marknadsföring eller likvärdig.
- För att lyckas i tjänsten behöver du ha gedigen bakgrund inom och erfarenhet av internkommunikationsfrågor, gärna i företag som ligger i framkant vad gäller digital kommunikation.
- Tidigare erfarenhet av att ha ansvar för att driva kommunikation i förändringsresor i stora till medelstora bolag är starkt meriterande.
- Erfarenhet och vana av att arbeta i Officepaketet, framförallt Sharepoint, Teams och PowerPoint.
- Enklare kunskap i videoredigering (Premiere Rush / Stream).
- Van att arbeta med sociala medier, främst fokus Linkedin.
- I rollen ingår kontaktytor i hela företaget och därmed är ett väl fungerande tvärfunktionellt arbete en
- Du samarbetar nära VD gällande kommunikationsfrågor och strukturer.
- Du har en utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
- En god finansiell förståelse är meriterande.
För att nå framgång i rollen krävs det att du har ett starkt engagemang och en vilja att självständigt driva mot uppsatta mål / projekt. Du är nytänkande och kreativ, ser möjligheter och har förmågan att omsätta dem i handling. Du är strukturerad och har ett målinriktat arbetssätt som gör att du kan planera, prioritera och strukturera ditt eget arbete. Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? välkommen att söka uppdraget.
Om KIMM & Wise Professionals
Vi på KIMM är specialister på rekrytering och attraktion inom kommunikation och marknadsföring. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Öresund och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar. Exempel på organisationer som vi samarbetar med hittar du här.
Vad händer nu?
Vi tar inte emot ansökningar via mail, du behöver skicka in din ansökan genom annonsen och får i samband med det svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta ansvarig konsultchef Sabina Axelsson, sa@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Profes sionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.
Vi ser fram emot att höra från dig!