Executive Assistant till Coca-Cola Europacific Partners Sverige!
Om Coca-Cola Europacific Partners
Coca-Cola Europacific Partners är ett ledande konsumentvaruföretag och världens största oberoende buteljeringsföretag av Coca Cola. I Sverige har vi 750 fantastiska medarbetare och huvudkontor i Jordbro, söder om Stockholm. Här tillverkas, distribueras och säljs Coca-Cola Companys drycker, inklusive Coca-Cola, Fanta, Sprite, Bonaqua och MER. Vi brukar säga, ” You may join for the brand but stay for the people”, och det stämmer verkligen! Hos oss får du möjlighet att växa i en snabb och innovativ bransch tillsammans med våra anställda, kunder och konsumenter. Du får mycket eget ansvar från första dagen och du får möjlighet att verkligen göra skillnad. Vårt recept på framgång är att vi är passionerade, hårt arbetande och engagerade i våra produkter, våra kunder och varandra. Coca-Cola Europacific Partners är en plats där människor kan växa, vara glada och må bra på en trygg, öppen och inkluderande arbetsplats.
Om du vill du veta mer om människorna bakom våra drycker och dina framtida kollegor hos oss hittar du våra stories på https://www.coca-cola.se/100voices.
Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistant kommer du att supportera VD och du är en viktig och högt värdesatt samarbetspartner för högsta ledningen, där du är en given medlem i ledningsgruppen. Du kommer ha en dynamisk vardag med varierande arbetsuppgifter och med stor möjlighet att påverka arbetssätt. Det är en entreprenörsdriven och säljdriven kultur som ligger i framkant gällande hållbarhet och jämställdhet.
Som Executive Assistant blir du en naturlig go-to-person och förväntas förenkla vardagen och stötta VD. Du kommer även att jobba nära vår Kommunikations- och hållbarhetsdirektör samt vara behjälplig för den svenska ledningsgruppen. Stort fokus kommer ligga på att vara drivande kring strukturen av ledningsgruppsarbetet. Vidare kommer du att få ett brett kontaktnät både internt och externt och kommer agera spindeln i nätet, driva och delta i projekt, koordinera möten, resor, agendor mm.
Rollens tyngdpunkt kommer ligga i att supportera VD och ledningsgrupp men den innefattar också administrativa uppgifter och att koordinera projekt såsom:
– Mail- och kalenderhantering
– Ansvara för del av ledningsgruppens agendor (främst kommunikations- och hållbarhetsdirektör), säkerställa att material finns på plats och vid deadline vara drivande i att samla in ledningsgruppen agendapunkter.
– Assistera utskick kopplat till ledingsgruppsarbetet
– Ta fram agenda, actions, material och underlag inför styrelsemöten
– Boka möten och arrangera resor
– Hantera rapporter, beställningar och diverse administration
– Vara behjälplig vid chefskonferenser, ministerbesök och vid andra delegationsbesök
– Bygga ett proaktivt arbetssätt och vara drivande i att skapa struktur för ledningsgruppen
– PA-relaterade uppgifter till VD
– Ha en aktiv roll i att se till att EA-teamet (3 andra Executive Assistants) träffas med jämna mellanrum i nätverksmöten och samarbetar inför events etc
– Driva förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde
Du rapporterar till vår VD för Coca-Cola Europacific Partners Sverige. Detta är en perfekt roll för dig som gillar att jobba högt och lågt, är duktig på att skapa struktur både för dig och personer som du supporterar samt att driva projekt framåt. Samtidigt tycker du om att ta dig an nya utmaningar och lösa situationer som kan uppstå. Du trivs att sitta i vårt moderna, aktivitetsbaserade kontor, beläget i Jordbro, strax söder om Stockholm.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har minst fem års erfarenhet av en Executive Assistant roll där du arbetat tillsammans med och supporterat ledningsgrupp. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt är en fena på Office-paketet med tyngdpunkt på Outlook, Excel och PowerPoint. Du trivs med digitala arbetssätt. Har du erfarenhet av att arbeta i en dynamisk, snabbrörlig och internationell miljö, är det en klar fördel.
För att axla rollen på ett framgångsrikt sätt tror vi att du drivs av att skapa värde och att lösningsorienterat hantera hinder som kan uppkomma längs vägen. Du tar ett stort ägandeskap för dina uppgifter och har en stark inre drivkraft för att få saker gjorda. Du har hög integritet, är en skicklig relationsbyggare och stark i att anpassa din kommunikationsstil efter situation. Naturligtvis brinner du för att underlätta och strukturera upp ditt och andras arbete, du gillar att lära nytt. Vidare är du självgående, strukturerad, serviceinriktad och har en can-do attityd. Du är van vid högt tempo, har ett prestigelöst- och proaktivt förhållningsätt och är flexibel inför snabba förändringar. Slutligen är du effektiv och professionell i ditt arbetssätt, utan att tumma på kvalitet och noggrannhet.
Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar Coca-Cola Europacific Partners Sverige med Wise Professionals, The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Holmberg, fredrik.holmberg@thepace.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Varmt välkommen med din ansökan!