VD-assistent
Om Bankomat AB
Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som finns på närmare 600 orter i Sverige. Bankomat AB har ensamrätt till varumärket Bankomat®, bildades 2010 och ägs av Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank med Sparbankerna.
För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet. I 250 av våra automater erbjuder vi även de vanligaste valutorna euro, brittiska pund och amerikanska dollar. Bankomat har även inlett ett förberedande arbete för att kunna starta egen värdehantering. Syftet är att själva kunna transportera kontanter mellan företagets depåer och automater i egen regi.
Kännetecknande för vår organisation är att vi arbetar med komplexa tjänsteleveranser och arbetar kontinuerligt med förändringsarbete och innovation. Vi är f.n. ca 50 medarbetare som arbetar tillsammans i en platt organisation. Vi kommer 2025 att ha etablerat 6 lokalkontor över Sverige och rekryterat in ytterligare 70 kollegor.
Ditt uppdrag
Som VD-assistent hos oss kommer du vara en del av ett företag där du har möjlighet att påverka och skapa din egen roll, samtidigt som du är i händelsernas centrum där du supporterar VD samt säkerställer att skapa en trivsam miljö för alla medarbetare och besökare. Du kommer att agera som VD:ns högra hand vilket innebär att du ansvarar för att organisera kalendern, boka möten, agera gatekeeper samt frigöra dyrbar tid för denne. Dessutom kommer du att hantera dokument och presentationer samt vara involverad i olika initiativ, vilket ger dig chansen att vara nyskapande och proaktiv. En annan viktig del i din roll är att ta ett övergripande ansvar för vårt kontor. Vidare så är det viktigt att du värnar om Bankomats interna arbete och att besitta en initierad förståelse för företagsledningens arbete för att kunna vara delaktig i mycket av det som händer i verksamheten. Närmsta chef är VD, Nina Wenning och du utgår från kontoret i Stockholm, nära Hötorget.
Rollens tyngdpunkt kommer ligga i att supportera VD samt ansvara för kontoret men den innefattar också uppgifter såsom:
- Hantera ledningsgruppens årshjul – förbereda, planera, säkerställa och protokollföra möten
- Vara administrativt stöd till Bankomats ledning
- Hjälpa till vid framtagande av presentationer och underlag relaterade till Bankomats ledningsmöten, styrelsemöten samt andra sammanhang
- Strukturera VD:s mail, kalender och möten
- Förbereda, planera och säkerställa genomförande av olika arrangemang
- Hantering av dokumentsignering, behörigheter, fullmakter, engagemangsrapporter
Din bakgrund
Du behöver inte ha någon särskild bakgrund eller bransch, men en genuin serviceådra. Däremot är du en mycket van användare av MS Office och att ta fram presentations- och beslutsunderlag i Word och Powerpoint, även Excel.
Viktigt är också att du:
- är van att koordinera olika typer av aktiviteter med hög kvalitet och leveranssäkerhet
- har god förståelse för arbetet i en ledningsgrupp och arbetet gentemot en företagsstyrelse
- gillar att röra dig mellan högt och lågt och att vara en del av en verksamhet som kännetecknas av värdeorden Professionalism, Engagemang och Respekt
Vi lägger stor vikt vid personlighet och för att vara framgångsrik i den här rollen behöver du kombinera pondus med emotionell intelligens. Du måste ha ”skinn på näsan” och samtidigt vara professionell och ödmjuk i din framtoning. Integritet är avgörande när du hanterar företagets och VD:ns känsliga information. Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift och är känd för att uttrycka dig väl i skrift, du behärskar engelska väl samt har en god digital förmåga.
Du är uppmärksam på detaljer samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten utan att tappa fokus. Vidare är du självgående, strukturerad, serviceinriktad och möjlighetsfokuserad. Du är van vid högt tempo, har ett prestigelöst- och proaktivt förhållningsätt och är flexibel inför snabba förändringar. Slutligen är du effektiv och professionell i ditt arbetssätt, utan att tumma på kvalitet och noggrannhet.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Bankomat AB med Wise Professionals. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Wise, Fredrik Holmberg, fredrik.holmberg@wise.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Wise Professionals arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.