HR Administration & Payroll Professional till CGM
Om CGM
CGM skapar innovativa digitala e-hälsolösningar för en mer jämlik vård och hälsa, ökad patientsäkerhet och som frigör tid för mer patientnära vårdarbete. Som företag växer vi kontinuerligt och har idag medarbetare med olika kompetenser i 56 länder med drygt 1,6 miljoner användare av våra lösningar. CGM är en stark aktör på den globala e-hälsomarknaden med bas i Europa. Vi är en av de ledande i Sverige med drygt 30 års erfarenhet kring utveckling av vårdinformationssystem till offentlig och privat driven hälso- och sjukvård, barnhälsovård, företagshälsovård, laboratorier och elevhälsa. Vi är starkt engagerade att tillsammans med våra kunder förverkliga Sveriges vision om att år 2025 bli bäst i världen på att använda digitaliseringens och e-hälsans möjligheter
Om rollen
CGM Sweden AB söker en erfaren HR Administration & Payroll Professional med kunskap och erfarenhet av löneadministration. Du är en del av HR-teamet som består av totalt 3 personer och tillsammans arbetar vi för att utveckla och stötta verksamheten med alla delar inom HR. Totalt i Sverige är vi ca 170 medarbetare.
Du rapporterar till HR-chefen och vi tillämpar en flexibel hybridlösning med möjlighet att arbeta hemifrån. Vi sitter i ett nybyggt kontor på Rättarvägen i Solna, Stockholm.
Som HR Administration & Payroll Professional kommer du huvudsakligen att hantera HR- och löneadministration genom att
- Ansvara för vår outsourcade lönehantering, samt vara kontaktpersonen mot löneleverantören.
- Stötta och vägleda chefer och anställda gällande frågor som rör lön och andra ersättningar
- Delta i övriga HR-projekt
- Se till att personalinformationen i våra system är korrekt och uppdaterad
- Sammanställa och rapportera månatliga rapporter till koncernen
- Ge support till medarbetare och chefer i personaladministrativa frågor
- Administrera nyanställningar, anställningsförändringar och avslut
- Administrera uppgifter för pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan m.m.
- Aktivt delta i årliga lönerevisioner och lönekartläggningar
- Arbeta med övriga generella administrativa HR-uppgifter
För att lyckas i rollen tror vi att du har
- Några års erfarenhet av löneadministration med ansvar från ax till limpa
- Arbetat med generell HR-administration
- Goda kunskaper i Excel
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Arbetat nära extern löneleverantör
- God erfarenhet av MS Officepaketet
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Flex, Workday och Pay Analytic och om du har en eftergymnasial utbildning inom lön.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som HR-administration & Payroll Professional har du ansvarskänsla och trivs med att hålla hög nivå på dina administrativa arbetsuppgifter. Du är även van att hantera detaljer utan att tappa helheten, är lösningsorienterad och strukturerad. Vi tror att du är bra på att samarbeta och kommunicera. Vi tror även att du är en van administratör och har god förmåga att arbeta självständigt. Skulle du dessutom beskriva dig som effektiv, driven och positivt lagd? Då tror vi att du kommer bli uppskattad av dina nya kolleger.
Fortsatt intresserad?
För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 28/6. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen maila mig Abdullah Uzunel på abdullah.uzunel@wise.se.
Välkommen med din ansökan!